Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

The problems of peace and the problems of war [ Harry Emerson Fosdick(1878–1969),W. E. Sangster (1900–1960),Edward Talbot (1844–1934), J. Stuart Holden (1874–1934) ].

Κήρυγμα για τα προβλήματα της ειρήνης

Μόνο αν μπορούσαμε να ελπίζουμε ότι ο πόλεμος θα έλυνε τα προβλήματα που έχει ταχθεί για να λύσει, αυτό θα ανοικοδομούσε, τουλάχιστον εν μέρει, την εκτίμησή μας για την εποχή μας, αλλά ο πόλεμος δεν πρόκειται να το κάνει ποτέ αυτό.

  Όταν αυτή η σύγκρουση τελειώσει και οι αμέτρητες θυσίες της θα έχουν ξεχυθεί μπροστά μας, κι ο Χίτλερ, σίγουρα, θα εξαφανιστεί, όμως τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζαμε πριν, ακόμη και ο φόβος της ολοκληρωτικής δικτατορίας, θα μας ταλανίζουν ακόμα, μαζί και τ' ατελείωτα νέα προβλήματα. που έχει προκαλέσει επίσης ο ίδιος ο πόλεμος.

—«A Great Time to Be Alive», του βαπτιστή πάστορα Harry Emerson Fosdick (1878–1969), κήρυξε στην «Riverside Church», Νέα Υόρκη, και εμφανίστηκε στο βιβλίο, A Great Time to be Alive: Sermons on Christianity in Wartime (1944)

Harry Emerson Fosdick
Κήρυγμα για τα προβλήματα του πολέμου

Είναι πράγματι προβληματικοί καιροί. Δεν πρέπει να το αρνηθούμε, ούτε να το αγνοήσουμε, ούτε να παραλείψουμε, όπως κάνει ο κόσμος τόσο «παράδοξα», τα σημάδια του παιδαγωγικού χεριού του Θεού.

Οι ιεραπόστολοι σε πολλά μέρη εγκλωβίζονται ή παρεμποδίζονται, οι επικοινωνίες είναι φτωχότερες και πιο επικίνδυνες, οι ενισχύσεις σε αυτό το έργο  είναι μικρότερες, και πολλοί που θα ήταν εθελοντές έχουν ακούσει το πιο βλοσυρό κάλεσμα του πολέμου.

Μερικοί δεν θα επιστρέψουν ποτέ για να αναλάβουν την ποθητή εργασία τους, ενώ άλλοι, ελπίζουμε, θα κερδίσουν κάποια βοήθεια από την πραγματικότητα της επίγειας «μεγαλοκαρδίας».

 Πολλές από τις γυναίκες μας έχουν ακούσει το κάλεσμα του πόνου, τον πολύ δυνατό για να τον αγνοήσουμε.

Δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι η Ευρώπη, ο μεγάλος και διαχρονικός θεματοφύλακας του Ευαγγελίου, έχει γίνει επίσης η Ευρώπη το μεγάλο εμπόδιο ή σκάνδαλο του.

Τι πρέπει να πουν και να σκέφτονται τα άλλα έθνη για τον Χριστιανικό κόσμο - Χριστιανοί άνθρωποι που σκίζουν ο ένας τα στοιχεία της ζωής του άλλου, το χριστιανικό πνεύμα και την Εκκλησία που το ενσαρκώνει εντελώς ανίκανα να απαγορεύσουν, ή να παύσει, ή ακόμα και να μετριάσει τη διαμάχη, και τη δύναμη που λατρεύεται και θριαμβεύει;

Και, πάνω απ' όλα, ένα πνεύμα μίσους, ακόμη και την εξύμνηση αυτού του πνεύματος… ότι Χριστιανοί ιερατικοί λειτουργοί προφέρουν λόγια θανατηφόρου μνησικακίας.—

«The World at the Cross-Roads», του Edward Talbot (1844–1934), Αγγλικανού επίσκοπου του Γουίντσεστερ, στο βιβλίο ΄΄Χριστός και ο κόσμος στον πόλεμο΄΄: Κηρύγματα  σε καιρό πολέμου (1917)

Ένα κήρυγμα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου για τη φύση του Θεού

Θέλω ο καθένας από εμάς να δει ότι ο Θεός έχει βαθύτερα σχέδια για τη ζωή από ό,τι μπορούμε τώρα να αναγνώσουμε, ότι ο Θεός έχει μεγαλύτερες απαντήσεις στις προσευχές μας από ό,τι μπορούμε να προβλέψουμε, ότι ο Θεός έχει χίλιους τρόπους για να εκπληρώσει την υπόσχεσή Του, για τις ανθρώπινες ζωές που τον εμπιστεύονται.

Κι ότι έτσι, προειδοποιημένοι από αυτή τη γνώση του θαυμαστού μεγαλείου και της υπερβατικότητας του Θεού, μπορούμε να είμαστε εξοπλισμένοι ενάντια στους κινδύνους της απογοήτευσης, προϊδεασμένοι κι ενάντια σε αυτήν την απογοήτευση της ψυχής που κάνει τις καρδιές μας το έδαφος, το γόνιμο έδαφος, για τον πιο επιβλαβή σπόρο τον οποίο ο διάβολος μπορεί ποτέ να σπείρει μέσα εκεί.—

«Αλλά αν όχι…» από τον J. Stuart Holden (1874–1934), εφημέριο του Ι.Ν. St. Paul στο Λονδίνο, κήρυξε το 1914 λίγο πριν η Αγγλία μπει στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ένα κήρυγμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου για τη φύση του ανθρώπου

Όταν ο Θεός μας έφτιαξε για να μπορούμε να αγαπάμε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον, εξέθεσε την οικογένειά Tου στην πιθανότητα να μισούν τα μέλη της και να βλάπτουν ο ένας τον άλλον.

Αναγκαστικά το ένα πάει με το άλλο. Και μπήκε η αμαρτία, με τη μακροχρόνια συνεπαγόμενη θλίψη και ταλαιπωρία, και μπορούμε να πληγωθούμε ανά πάσα στιγμή από την ανοησία, την απροσεξία ή το έγκλημα κάποιου άλλου.

Aλλά θα προτιμούσατε να ζείτε σε έναν κόσμο στον οποίο αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί;

Θα ήθελες ο Θεός να μας είχε φτιάξει έτσι ώστε να μην μπορούσαμε ποτέ να επηρεάσουμε ο ένας τον άλλον, να μην είμαστε ποτέ φίλοι, να μην καθοδηγούμε ποτέ ο ένας τον άλλον, να παρηγορούμε ή να βοηθάμε ο ένας τον άλλον; . . να μην αγαπάμε ποτέ ο ένας τον άλλον; —

«Κι αν έρθει η καταστροφή;» από τον μεθοδιστή πάστορα W. E. Sangster (1900–1960), που κήρυξε στο Methodist Central Hall κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

ΠΗΓΗ

Harry Emerson Fosdick, & Edward Talbot. (2017). The problems of peace and the problems of war. Christian History Institute. Retrieved March 14, 2022, from https://christianhistoryinstitute.org/magazine/article/the-problems-of-peace-and-the-problems-of-war.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου