Ο Παιδικός Σταθμός λειτουργεί ήδη από το 2016, σε ένα δομημένο τριώροφο οίκημα παράγοντας έργο παιδαγωγικά και πολιτιστικά πολύπλευρο.
Για την εμβάθυνση και επιτυχημένη προσπάθεια προσέγγισης όλων των απαραίτητων δομών διαμορφώνεται ο διαχωρισμός των τομέων ανάπτυξης ως εξής: 1. ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 2. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ 3. ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 4. ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ .
Εδώ στα πλαίσια όλων των τομέων η προσδοκία είναι ότι τα παιδιά θα αναπτύξουν στάσεις, δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις μέσα από αναπτυξιακά και μεθοδολογικά κατάλληλες εμπειρίες, ώστε το κάθε παιδί στην ενήλικη ζωή του να συμμετέχει ενεργητικά στην παραγωγή πολιτισμού και κοινωνικού πλούτου.
Ο Παιδικός Σταθμός «ΚΡΥΣΤΑΛΙΤΣΑ» μέσα από δράσεις και απόλυτα αξιόλογη σπουδή δίδει στα μικρά μας παιδιά όλα εκείνα τα σημαντικά στοιχεία του πολιτισμού μας, της πίστης μας και των αξιών του τόπου μας, μέσα από ενεργή διακειμενική δια- πραγμάτευση κοινωνικών σχέσεων εντός πλαισίων όπως του χρόνου, του τόπου, της κουλτούρας, του φύλου, της τάξης και των άλλων.
Στοιχεία τα οποία εμβαθύνουν την ανάπτυξη των παιδιών σε συναισθηματικό επίπεδο και συγκεκριμένα την κατανόηση, αποδοχή και έκφραση συναισθημάτων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων επιβίωσης, την αναγνώριση του εαυτού ως ξεχωριστή οντότητα και την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης.
Ο σκοπός του προγράμματος του Παιδικού Σταθμού «ΚΡΥΣΤΑΛΙΤΣΑ» στηρίζεται στην έμφαση της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού, δηλαδή να ενισχύσει την εικόνα ενός ικανού, δυναμικού, αποφασιστικού και αισιόδοξου παιδιού, ενός παιδιού που έχει την ικανότητα να αναπτύσσει σχέσεις, να χειρίζεται συναισθηματικές προκλήσεις, ανάλογα φυσικά με την ηλικία του, ένα πρόσωπο που θέλει να το σέβονται και να σέβεται, που είναι περίεργο και ανοιχτό προς πολλές εμπειρίες, που είναι δημιουργικό και αντιμετωπίζει τα προβλήματα ως πρόκληση σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο σε πλαίσιο ανεξαρτησίας, αυτοεξυπηρέτησης, προσωπικής υγείας και ασφάλειας.
Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν για τον εαυτό και το περιβάλλον τους μέσα από ένα σύμπλεγμα ικανοτήτων κίνησης- δεξιοτήτων αυτορρύθμισης - οι οποίες αυξάνονται με ταχύ ρυθμό.
Μπορούν να χειριστούν τα αντικείμενα και να ερευνήσουν το περιβάλλον μέσα από όλες τις αισθήσεις τους αποκτώντας εμπειρίες και γνώσεις οι οποίες θα αποτελέσουν τη βάση για τη μετέπειτα ολόπλευρη ανάπτυξή τους, δηλαδή προς την κατεύθυνση ενός δημιουργικού, κοινωνικού και ικανού για συνεργασία ανθρώπου, έχοντας βάση τα βιωματικά παιχνίδια συνύπαρξης που λειτουργού συν τοις άλλοις ως δυναμική υπέρβασης γλωσσικών εμπόδιων, αλλά και όποιων άλλων πιθανών διαφορών.
Η θετική αντιμετώπιση του πολιτισμικού, γλωσσικού και θρησκευτικού πλουραλισμού αποτελεί κυρίαρχο στόχο της προσχολικής εκπαίδευσης, για την ένταξη σε μια ανθρωποκεντρική κουλτούρα που καλωσορίζει όλους τους μαθητές στο κοινό σχολικό πλαίσιο.
Το θεατρικό παιχνίδι χρησιμεύει ως μέσο διδασκαλίας με στόχο τη γλωσσική ανάπτυξη, την ενίσχυση της αυτοαντίληψης, τη συγκέντρωση της προσοχής, την δημιουργία κουλτούρας«ελεύθερων πνεύματων», με τα θέματα να προτείνονται από τους ίδιους τους γονείς και τους μικρούς μαθητές.
Όλα αυτά καθίστανται κατορθωτά χάρις στον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί εδώ αντιλαμβάνονται το ρόλο που έχουν να επιτελέσουν.
Κάθε στέλεχος προσχολικής Αγωγής εντός του Παιδικού Σταθμού «ΚΡΥΣΤΑΛΙΤΣΑ» εμφορείται από τις σύγχρονες αντιλήψεις όπως αυτές απορρέουν από τη διεθνή έρευνα για τον ρόλο του /της νηπιαγωγού η οποία καλείται:(1) Να οργανώνει και να διασφαλίζει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον με τρόπο που να προάγει τη μάθηση όλων των παιδιών. Να δημιουργεί ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα, με ευκαιρίες για εμπειρίες μάθησης με νόημα για τα παιδιά που να στηρίζει το ελεύθερο ή δομημένο παιχνίδι, την επικοινωνία και τη διερεύνηση ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.
(2) Να οικοδομεί την κατάλληλη κουλτούρα μάθησης η οποία θα προωθεί ευρύτερες στάσεις μάθησης (π.χ. η περιέργεια, η φαντασία, η δημιουργικότητα, η εφευρετικότητα, η επιμονή, η επιθυμία για πειραματισμό, η εποικοδομητική επιδεκτικότητα στο λάθος, το ρίσκο, την αποτυχία και την κριτική).
(3) Να προωθεί ένα θετικό κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο όλα τα παιδιά θα νοιώθουν ότι ανήκουν σε μια κοινότητα και έχουν κάθε δικαίωμα συμμετοχής, δημιουργίας και διαμόρφωσης της μαθησιακής κουλτούρας. Καθώς επίσης να προσφέρει ευκαιρίες και εμπειρίες παρόμοιες και διαφορετικές ανάλογα με το κοινωνικοοικονομικό κεφάλαιο του κάθε παιδιού γεφυρώνοντας πιθανές ανισότητες.
(4) Να αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με τα παιδιά στηρίζοντας έτσι τη μάθηση τους. Η αποτελεσματική αλληλεπίδραση προϋποθέτει επικοινωνία και ενίσχυση μέσα στα πλαίσια τόσο του ελεύθερου παιχνιδιού με τη συμμετοχή της για παράδειγμα στα σενάρια των παιδιών αλλά και στις δομημένες δραστηριότητες.
Η επικοινωνία βασίζεται στην ικανότητα της εκπαιδευτικού να ‘ακούει’, και θα πρέπει να επιτρέπει και να βασίζεται σε διάφορες μορφές έκφρασης (οπτικές, γραπτές, γλωσσικές). Η εκπαιδευτικός θα πρέπει να είναι σε θέση να διαπραγματεύεται τη γνώση με τα παιδιά, να ερμηνεύει τις εκφράσεις και τις ερωτήσεις τους, να τα βοηθά να αναπτύσσουν τις ιδέες τους και να αποτελεί συνεργάτης στην οικοδόμηση της γνώσης είτε αυτό γίνεται μέσα από δομημένες δραστηριότητες είτε παιχνίδι.
(5) Να έχει ενεργό ρόλο στο παιχνίδι των παιδιών είτε αυτό είναι ελεύθερο είτε δομημένο ώστε να ενισχύει τις εμπειρίες τους, να παρατηρεί και να αξιολογεί τις ικανότητες τους και να παίρνει ανατροφοδότηση για το πρόγραμμα της. Οι ρόλοι που μπορεί να πάρει η νηπιαγωγός στο παιχνίδι των παιδιών περιλαμβάνουν το να παρατηρεί, οργανώνει, αναπτύσσει, μεσολαβεί για να διατηρηθεί το παιχνίδι ή να το διακόπτει ανάλογα με τις περιστάσεις συμμετέχοντας με τα παιδιά στα πλαίσια και τα σενάρια που ορίζουν αυτά.
(6) Να παρατηρεί, να αξιολογεί, να συλλέγει και να αναλύει δεδομένα για σκοπούς αξιολόγησης της μάθησης και των εμπειριών των παιδιών, της οργάνωσης του περιβάλλοντος και σχεδιασμού δραστηριοτήτων και του αναστοχασμού σε σχέση με την πρακτική της.
Η διαδικασία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων προσδίδει μια άλλη διάσταση στο ρόλο που έχει να επιτελέσει η νηπιαγωγός αφού την αναγάγει σε εκπαιδευτικό-ερευνητή και την εντάσσει σε ένα ευρύτερο σύνολο ατόμων που μέσα από συνεργασία και συζήτηση μπορεί να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην ίδια της την επιμόρφωση και ανάπτυξη, στην ανάπτυξη προγραμμάτων και στην εκπόνηση εκπαιδευτικής έρευνας.
(7) Να συνεργάζεται με όλους του εμπλεκόμενους στη παιδαγωγική διαδικασία (λ.χ. άλλες νηπιαγωγούς, διευθύντρια, βοηθούς, λογοθεραπεύτρια, ψυχολόγο κ.ά.) και κυρίως με τους γονείς και τις οικογένειες των παιδιών για την αποτελεσματικότερη εμπειρία των παιδιών καθώς και του προγράμματος της.
(8) Μέσα στα πλαίσια της ταυτότητας της ως επαγγελματίας, η νηπιαγωγός, αναμένεται να ενημερώνεται και να αναζητά επιμόρφωση σε νέες προσεγγίσεις, ιδέες και εφαρμογές στο χώρο της πρώτης σχολικής περιόδου. Με γνώμονα τα σύγχρονα παιδαγωγικά δεδομένα αντλεί και αξιοποιεί αυτά που κρίνει καταλληλότερα για τα παιδιά που έχει στην τάξη της ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται. Από την πλευρά της εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης η ευαισθησία, και η διακριτικότητα είναι οι αρχές της καταλληλότερης προσέγγισης του.
ΕΓΚΑΙΝΙΑ - ΠΡΩΤΗ ΕΝΑΡΞΗ
Συγχαρητήρια για την ιδέα και την υλοποίηση της!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουμε ανάγκη από τέτοιους χώρους για τα παιδιά μας!
Επιβραβεύουμε το έργο και με τη βοήθεια του Θεού ευχόμαστε να έχει πάντα πληρότητα!
Σας ευχαριστούμε και πάντα ΑΞΙΟΙ!!!
https://www.ekklisiaonline.gr/nea/ikoumenikos-patriarchis-vartholomeos-yperifani-gia-tin-poria-tis-thrylikis-aek-ke-tou-pera-kloump-sto-choro-tou-athlitismou/
ΑπάντησηΔιαγραφή