Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

''Η πατρίδα μου ήταν το σπίτι μου. Οι δικοί μου'' (ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΜΙΚΗΣ).

 ''Δεν έχω απολύτως κανένα δικαίωμα και κανένα απολύτως μέσον να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και τα μέλη της οικογενείας μου από τις αυθαιρεσίες της εξουσίας, εκτός φυσικά από την σθεναρή μας απόφαση να θυσιάσουμε κάθε στιγμή ακόμα και τη φυσική μας υπόσταση προκειμένου να κρατήσουμε ψηλά την τιμή και τα ιδανικά μας...Μόλις βγω έξω συνοδεύομαι παντού από δύο φρουρούς. Δεν έχω δικαίωμα να μιλώ σε κανέναν. Όποιος με χαιρετήσει κινδυνεύει, τον καλούν στον Σταθμό και τον ανακρίνουν. Άλλους τους ψάχνουν, ακόμα και γυναίκες έχουν γδύσει. Στην αρχή ήμουν ελεύθερος να βγαίνω από το σπίτι όλο το 24ωρο όμως αργότερα με περιόρισαν 20 ώρες κλεισμένος μέσα και 4 έξω. Λίγο πριν το Πάσχα μ΄έκλεισαν 22 ώρες το 24ωρο, τώρα ξανά έχω δικαίωμα να βγαίνω 2 ώρες το πρωί και 2 το απόγευμα....Ζούσαμε μ’ έναν ακαθόριστο φόβο''.(ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΜΙΚΗΣ, Ζάτουνα 23 Απριλίου 1969)

<<Πρίν ξανασκύψω στα έργα εκείνης της εποχής, θά ’θελα να μιλήσω για τα «πνευματικά γεγονότα» που, όπως και τα άλλα, τα, πώς να τα πω, «καθημερινά» ή «ιστορικά», με έκαναν αυτόν που είμαι. 

    Ο άνθρωπος είναι αυτό που ζει και αυτό που σκέφτεται. Ο άνθρωπος είναι οι άλλοι που συναντά και τα βιβλία που διαβάζει. Ο πατριωτισμός μου ειδικά ήταν ο πατέρας και η μάνα μου. Είχα απ’ τη δεύτερη μια χαμένη πατρίδα, που δεν επρόκειτο ποτέ να τη γνωρίσω.

Κι από τον πρώτο, δυο πατρίδες: μια μυθική, την Κρήτη, και μια πραγματική, την Ελλάδα. Η Ελλάδα των σχολείων ήταν για να την κλαις. Της επαρχίας ήταν να τη λυπάσαι. Και της εξουσίας ήταν να την τρέμεις.  Ποια να δια­λέξω; 

ΚΔΑΠ-ΑμεΑ «Νικόδημος Γραικός

 Δραστηριότητες ΚΔΑΠ-ΑμεΑ «Νικόδημος Γραικός» 

«Προώθηση και υποστήριξη παιδιών  για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση καθώς και για την πρόσβαση  παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες  δημιουργικής απασχόλησης 2022-2023 ».

(ΚΔΑΠ ΑμεΑ «Νικόδημος Γραικός», Ράμφου 3-11,Αθήνα - Κάτω Πατήσια, 11145, Αττικής .  210-2025580, Mail: kdap-nikodimosgraikos@kokkori.gr)

ΔΩΡΕΑΝ 11 μήνες, πρόγραμμα 40 ωρών εβδομαδιαία. 

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες: εδώ. 

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

«Άγιοι του ξεριζωμού στον 20° αιώνα»

Τό Ίδρυμα Νεότατος καί Οικογένειας τής Ί. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης γιά τα 100 χρόνια από την μικρασιατική καταστροφή, διοργανώνει Συναυλία Βυζαντινών Χορωδιών Νέων με τίτλο: «Άγιοι του ξεριζωμού στον 20° αιώνα», πού θά πραγματοποιηθεί την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, στίς 7.30 μ.μ., στον Ιερό Καθεδρικό Ναό των Αθηνών «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ».

Στην Συναυλία συμμετέχουν ο Βυζαντινός Χορός του Ιδρύματος Βυζαντινής καί Παραδοσιακής Μουσικής τής Ί. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ή Βυζαντινή Χορωδία «Έν ψαλτηρίω» και ο Χορός Ψαλτών «Ενήχημα».

Θά ακουστούν ύμνοι αφιερωμένοι στον Άγιο Χρυσόστομο Σμύρνης καί τούς Μάρτυρες τής μικρασιατικής καταστροφής, τον Άγιο Νεκτάριο Πενταπόλεως, τον Άγιο Αρσένιο τόν Καππαδόκη, τόν Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη, τόν Άγιο Γεώργιο Καρσλίδη, τον Άγιο Ιάκωβο (Τσαλίκη) τον έν Εύβοια καί τον Άγιο Δανιήλ Κατουνακιώτη, καθώς καί ύμνοι πού έχουν συνθέσει μικρασιάτες μουσικοί δημιουργοί.

Ή είσοδος θα είναι ελεύθερη. 

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

ΟΙ XAIPETICMOI & Η ΕΟΡΤΗ ΤΗς ΥΨΩΣΕΩΣ TOY TIMIOY CTAYPOY(13/14-9-2022)

Ευσυνόπτως και με εκκλησιαστική κατάνυξη εορτάζεται και φέτος η  Παγκόσμιος Ύψωσις του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού  στον Ιερό Ναό μας.

Την παραμονή (την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022), το απόγευμα στις 6 μμ, εψάλη η ακολουθία του Εσπερινού  και στη συνέχεια η ακολουθία των Χαιρετισμών  (Α & Β Στάση) του Τιμίου Σταυρού, με την συμμετοχή των ιεροψαλτών εκ του αναλογίου, ενώ αρκετοί ενορίτες ήταν εκείνοι που προσκύνησαν τον Τίμιο Σταυρό και προσέφεραν κλάδους βασιλικού ως δέηση και ευλογία.

Ανήμερα στο τέλος του Όρθρου την ακολουθία της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού τέλεσαν οι Ιερείς της ενορίας, προεξάρχοντος του πανοc. Αρχιμ. π.Σισώη Σκάρκου. 

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022

ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ- Συλλογικό έργο, Χρ. Δερμεντζόπουλος – Γ. Παπαθεοδώρου (επιμ.).

Στον τόμο αυτό (Πάτρα 2021, Σελίδες: 562) συγκεντρώνονται μελέτες γύρω από τη «λαϊκή» και τη «δημοφιλή» κουλτούρα (19ος-20ός αι).  

Μέσα από τον διάλογο διαφορετικών επιστημονικών πεδίων, ο τόμοςi φιλοδοξεί να φέρει στο προσκήνιο της ακαδημαϊκής συζήτησης την «επινόηση των καθημερινών πρακτικών» και τη βιωμένη εμπειρία των «συνηθισμένων ανθρώπων», καθώς οι επιμελητές του διαπιστώνουν την έλλειψη μιας οργανωμένης ελληνικής βιβλιογραφίας γύρω από το θέμα και διατυπώνουν την ελπίδα το εκδοτικό τους εγχείρημα να έχει συνέχεια, παρακολουθώντας τη διαρκή ανανέωση των σχετικών στο θέμα μελετών .

Η ποικιλία των προσεγγίσεων αποτυπώνεται και στη θεματολογία προκειμένου να ενσωματώσουν στις μελέτες και προβιομηχανικές μορφές λαϊκής κουλτούρας, πλάι στις μορφές της σύγχρονης δημοφιλούς κουλτούρας.

Τα άρθρα επικεντρώνονται στο δημοτικό τραγούδι, στον υλικό πολιτισμό, στα λαϊκά αναγνώσματα και περιοδικά, στη λαϊκή ζωγραφική, στο σινεμά, στην τηλεόραση, στα κόμικς, στο ρεμπέτικο τραγούδι, στην εξέλιξη της ροκ μουσικής και της νεανικής κοινωνικότητας, στις νεωτερικές ερμηνείες της παράδοσης .

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

Bishops and Pentecost

by Very Rev. Dr. Johni A. Jillions.ii

Οι επίσκοποι είναι τακτικά στις ειδήσεις για την άσκηση της διοικητικής διακονίας τους και στη συνέχεια, είτε δέχονται πυρά είτε επαινούνται για αυτήν. Τους τελευταίους δύο μήνες έχουμε δει ηφαιστειακές αντιδράσεις υπέρ και κατά του Ορθοδόξου Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου.  

Αυτές οι αντίθετες μεταξύ τους ανταποκρίσεις του κοινού σε αυτά που λένε και κάνουν οι επίσκοποι απεικονίζουν έντονα την πόλωση της εκκλησιαστικής ζωής. 

Αλλά απεικονίζουν, επίσης, μια υγιή (έστω και ακατάστατη) τεταμένη αλληλεπίδραση μεταξύ του θεσμικού και του χαρισματικού που ήταν πάντα παρούσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και αυτή η ένταση πρέπει να γίνει αποδεκτή, ακόμη και να ενθαρρυνθεί, όχι να εξαλειφθεί.

(...)Ζούμε σε μια εποχή πλουραλισμού, όπου η κοινωνική ταυτότητα της χριστιανικής πίστης και ο ρόλος της στον δημόσιο λόγο παρουσιάζουν νέες και πρωτόγνωρες προκλήσεις. 

Σάββατο 27 Αυγούστου 2022

Φανούριος φῶς πᾶσι πιστοῖς παρέχει, Κἂν εἰς σκότος ἔκειτο τῆς γαίας μέγα.

Το ανθρώπινο στην Ιστορία συνδιαλέγεται με το θεϊκό πάντοτε, ενώ το να γνωρίσεις κάποιον είναι το ίδιο με το να εισέλθεις στον κόσμο του και να τον αφήσεις να μπει στον δικό σου.
Αλλά ο Χριστός γνωρίζει πρώτος, γιατί αγαπά, και εισήγαγε στον κόσμο της Ιστορίας μια καινούργια οδό που διευκολύνει την είσοδο του ανθρώπου στον χώρο του Χριστού, στον ορίζοντα των δικών Του νοημάτων.
Και τούτο είναι εφικτό στον βαθμό που επιθυμούμε να γίνουμε ικανοί για να μπούμε στον κόσμο της γλώσσας του Άλλου, του σαρκωμένου Λόγου του Θεού, στον κόσμο των νοημάτων του.

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022

«ΜΙΚΡΑΣΙΑ ΤΟΠΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ» 100 χρόνια προσφυγικής ζωής

Το Ίδρυμα Μουσικής και η Ορχήστρα «ΚΑΝΩΝ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών... 

 παρουσιάζουν τη μουσική παράσταση με τίτλο «ΜΙΚΡΑΣΙΑ ΤΟΠΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ» στα πλαίσια του 1 ου Φεστιβάλ της Περιφέρειας Αττικής στο θέατρο του Αττικού Άλσους, «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ», την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου και ώρα 21:00 μ.μ.

Με τις μοναδικές ερμηνείες της Σοφία Μάνου και του Σταύρου Χαλιαμπάλια, η Ορχήστρα «ΚΑΝΩΝ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Γεώργιου Δεμελή και τις ενορχηστρώσεις του Θεοδώση Συκιώτη, θα παρουσιάσει τον πολιτισμό και το μεράκι των προσφύγων της Μικρασίας, που θα μας θυμίσουν τις λύπες αλλά και τις χαρές αυτού του πολιτισμού.

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022

Το ''Competencia oficial - Official competition'' (2021), είναι κάτι περισσότερο από μια ολιστική σάτιρα των ταινιών.

«Κι όταν πιστεύουμε πως μια ταινία είναι καλή, είναι στ' αλήθεια καλή; Δεν ξέρω. Ίσως απλά επιβεβαιώνει τις στεγανές και παγιωμένες προτιμήσεις μας. Πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ τι μας αρέσει. Γιατί στην τελική μας αρέσουν αυτά που μπορούμε να καταλάβουμε και απεχθανόμαστε αυτά που δεν καταλαβαίνουμε. Είναι πολλά τα σημαντικά πράγματα που δεν καταλαβαίνουμε.Είναι η Τέχνη ένα παράθυρο στον κόσμο ή είναι ένας καθρέφτης; Λέει αλήθειες χρησιμοποιώντας ψέματα ή λέει ψέματα χρησιμοποιώντας αλήθειες; »

(Penélope Cruz )

Μαύρη κωμωδία αυτοαναφορική για το ίδιο το σινεμά των Mariano Cohn, Gastón Duprat, με τους Penélope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martínez, José Luis Gómez, Irene Escolar, και ταυτόχρονα σαρδόνια ματιά στη φαυλότητα της μοντερνίζουσας σκηνοθετικής τέχνης σ΄ένα βασικά σοβαροφανές αστείο για την εκζήτηση, το επιτηδευμένο και το cult ρεαλιστικά γυρισμένο(μινιμαλιστικής και κυβιστικής οπτικής), για να τονίσει υπερβολικά ανάγλυφα την αντιθετική εγωπάθεια των προβεβλημένων ηθοποιών και σκηνοθετών , αυτών των υπηρετών της Τέχνης και γνωστών στα φεστιβάλ για τον ανορθόδοξο -''πρωτοποριακό'' τρόπο με τον οποίο δουλεύουν!

Τρίτη 16 Αυγούστου 2022

<< Γέφυρα ὑψούται, η μετάγουσα πριν, ἐκ θανάτου προς ζωήν την ακήρατον, τους θανόντας παραβάσει του Αδάμ>>.

     ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ 

& ΕΠΙΤΑΦΙΑ ΕΓΚΩΜΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ.

Με όλη την πρέπουσα τιμή και βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, γιορτάστηκε και φέτος το «Πάσχα του Καλοκαιριού» στον Ιερό Ενοριακό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος Καλλιθέας. Γλυκά και φέτος χτύπησαν οι καμπάνες την παραμονή της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου το εσπέρας, 14/8/2022, στον Ιερό Ενοριακό Ναό μας και με κάθε μεγαλοπρέπεια αλλά και κατάνυξη εψάλη ο πανηγυρικός Εσπερινός προς την Υπεραγία Θεοτόκο, χοροστατούντος και προεξάρχοντος του Θεοφιλέστατου Επίσκοπου Ευρίπου κ. Χρυσόστομου και εψάλη με την συνακόλουθη ευλόγηση από τον Θεοφιλέστατο η Αρτοκλασία.

Το δε πρωί της 15ης Αυγούστου 2022 ετελέσθη ο Όρθρος και Θεία Λειτουργία και - μετά την 9.30 πρωϊνή- επίσης 2η Θ. Λειτουργία άνευ Όρθρου, ώστε να τηρηθούν τα ενδεδειγμένα μέτρα υγείας, παρουσίεπίσης πλήθους ευσεβών ενοριτών, κι όπου οι χοροί των ιεροψαλτών με ρυθμό βυζαντινό και στέρεο τρόπο έψαλαν τους ύμνους της Υπεραγίας Θεοτόκου: «Εν τη γεννήσει την παρθενία εφύλαξας, εν τη κοιμήσει τον κόσμο ου κατέλιπες Θεοτόκε».

Στη συνέχεια του πανηγυρικού Εσπερινού έλαβαν χώρα, η Ιερά λιτάνευση του σκηνώματος της Υπεραγίας Θεοτόκου εντός του Ναού κι έμπροσθεν του μπρος από τον λαμπροστολισμένου  Ι. Επιτάφιου η κατανυκτική ακολουθία των επιταφίων εγκωμίων προς τη Θεοτόκο όπου ο Θεοφιλέστατος    κκ. Χρυσόστομος, οι  Ιερείς του Ναού και οι ευλαβείς ενορίτες εστάθησαν ψάλλοντες και αποδίδοντες σεβασμό και ευλάβεια στην Θεομήτορα.

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022

Ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός στην Α.Ευρώπη και η πρόκληση του ‘’ΑΥΤΟΑΠΟΙΚΙΣΜΟΥ’’.

Ina Merdjanova

Οι συζητήσεις για τον σύγχρονο Ορθόδοξο Χριστιανισμό έχουν συχνά επικεντρωθεί στους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι ιστορικές κληρονομιές και τα πολιτικά πλαίσια έχουν διαμορφώσει τις τροχιές της θεσμικής ανάπτυξης της Ορθοδοξίας, την κοινωνική παρουσία και τις θεολογικές απαντήσεις σε σημαντικά ζητήματα όπως μεταξύ άλλων, η νεωτερικότητα, η εκκοσμίκευση, η παγκοσμιοποίηση και ο θρησκευτικός πλουραλισμός.

Είναι σημαντικό ότι οι απαντήσεις της Ορθοδοξίας σε περιβάλλοντα με αντίξοες ιστορικές συνθήκες, ιδιαίτερα στην Α.Ευρώπη, κυριαρχούνται συνήθως από νοοτροπία «πολιορκημένου φρουρίου» - μια νοοτροπία που συνεπάγεται αφ’ εαυτού ‘’θεσμική και θεολογική στασιμότητα’’ που, κατά την άποψή μου, μπορεί να περιγραφεί ως ‘’αυτοαποικισμός’’.

Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

Η μεγάλη θερινή πανήγυρις της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος

<<Τῆς παναγίας ἐνδόξου Μεταμορφώσεως, τὴν ἑορτὴν ποιήσαντες, καί τῇ παρούσῃ ἡμέρᾳ, Χριστὸν δοξολογοῦμεν, τὸν τὴν ἡμῶν, τῷ πυρὶ τῆς Θεότητος, ἀναμορφώσαντα φύσιν, καὶ ὡς τὸ πρίν, ἀφθαρσίᾳ κατα-στράψαντα. 

Αὕτη γαρ  ἦν  ἡ ἡμέρα ἡ πανσεβάσμιος, καθ' ἣν μεταμορφοῦται, ὁ Χριστὸς συμπαρόντων, Μωσέως καὶ Ἠλία καὶ τῶν αὐτοῦ, Μαθητῶν ἐν τῷ ὄρει Θαβώρ, φωνὴ δὲ θεία προῆλθεν· Οὗτός ἐστιν, ἀληθῶς ὁ ἐκλεκτός μου Υἱός>>.

 Η μεγάλη θερινή πανήγυρις της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος εορτάστηκε και φέτος με λαμπρότητα  στον ομώνυμο περικαλλή ιερό Ναό του Δήμου της Καλλιθέας.

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

The Worst Person In The World

Ο Joachim Trier βρέθηκε στις Κάννες το 2021 με τον διαγωνιστικό τίτλο The Worst Person In The World , τη τελευταία ταινία στην τριλογία του «Oslo » που ξεκίνησε με το Reprise και συνεχίστηκε με το Oslo , στις 31 Αυγούστου 2021

Είναι ένα παιχνιδιάρικο ερωτικό γράμμα προς την αβεβαιότητα, μια droll comedy (Baskervill, C. R. "Mummers' Wooing Plays in England." Modern Philology, Vol. 21 No. 3 (February 1924), σ. 225–272i. ) περήφανο για τους ελλειμματικούς χαρακτήρες του, με ανυπολόγιστα μεγέθη ενσυναίσθησης, ατημέλητο, ξεκαρδιστικό και πάνω απ' όλα επιβεβαιωτικό του απροσδιόριστου θαύματος της ψυχοσωματικής ζωής.

Η νορβηγική ταινία ξεκινά με μια νεαρή γυναίκα μόνη σε ένα μπαλκόνι με βραδινό φόρεμα, βηματίζοντας με αγωνία και καπνίζοντας ένα τσιγάρο. Από εκεί πηγαίνουμε πίσω στο χρόνο.

Κυριακή 24 Ιουλίου 2022

End Of The Tour (2015)

Η ταινία ''End Of The Tour ''(2015) μπορεί να φαίνεται σαν μια σεμνή, φλύαρη υπόθεση, αλλά είναι επίσης ένα πλούσιο και συναρπαστικό ταξίδι.                  

Σκηνοθεσία: James Ponsoldt. 

Οι ιστορίες για συγγραφείς σπάνια έχουν καλό αποτέλεσμα στο σινεμά. 

Απ’ την άλλη πάντα θα υπάρχουν ταινίες για συγγραφείς και συγγραφικό έργο, και αυτή είναι σχεδόν τόσο καλή όσο φαίνεται, ένα συναρπαστικό ανθρώπινο δράμα τομή στον έξυπνο, καλογραμμένο κινηματογράφο.

Μια γοητευτική και ευαίσθητη ταινία για μια πενθήμερη συνάντηση μεταξύ ενός αναγνωρισμένου και πλέον αείμνηστου συγγραφέα David Foster Wallace (1962-2008) και ενός δημοσιογράφου του περιοδικού Rolling Stone, David Lipsky(1965-).

Μπορεί να βρεθούμε στην θέση να ευχόμαστε να μην χρειαζόταν, να ευχόμαστε να μην υπήρχε η ταινία "The End of the Tour" ακόμα κι όταν κρεμόμαστε από κάθε της λέξη και απολαμβάνουμε την τραχιά, παραδοσιακή ομορφιά της. 

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022

Εθνικοσοσιαλισμός: Σκοπός, η λύση του “θρησκευτικού προβλήματος”!

Ο Α.Χίτλερ, στις ιδιωτικές του συζητήσεις θεωρούσε το Χριστιανισμό οργανωμένο ψεύδος, προσδοκώντας ότι το «σάπιο κλαδί» θα έπεφτε μόνο του.

 Σε μια καταγραφή των ιδιωτικών του συζητήσεων της 13/12/41 (βλ.Hitler, A., Cameron, N., Stevens, R. H., & Trevor-Roper, H. R. (1973). Hitler's table talk, 1941-44: His private conversations ; Translated by Norman Cameron and R.H. Stevens ; Introduced and with a preface.) μεταφέρονται τα ακόλουθα λόγια του:  «Ο πόλεμος μια μέρα θα τελειώσει. Τότε, ο τελικός σκοπός της  ζωής μου θα γίνει η λύση του θρησκευτικού προβλήματος. Μόνο τότε θα το γερμανικό έθνος θα είναι ασφαλές δια παντός. Δεν επεμβαίνω σε θέματα πίστης. Κατά συνέπεια, δεν μπορώ να επιτρέψω στους ανθρώπους της εκκλησίας να επεμβαίνουν σε κοσμικά ζητήματα. Το οργανωμένο ψεύδος πρέπει να συντριβεί. Το Κράτος πρέπει να μείνει ο απόλυτος κύριος (...) Το σάπιο κλαδί πέφτει από μόνο του. Η τελική κατάσταση θα έχει ως εξής: Στο θρόνο του Αγίου Πέτρου, ένας γηρασμένος λειτουργός με απέναντί του, λίγες παράξενες ηλικιωμένες γυναίκες, όσο πιο «γκαγκά» και πτωχές των πνεύματι θα μπορούσε κανείς να ευχηθεί. Οι νέοι και υγιείς είναι με το μέρος μας».  

Mr. Hubert Falco, Mayor of Toulon, please do not demolish this church!

Η έκκληση προς τον Δήμαρχο της Τουλών, διαδόθηκε μαζί με το ρεπορτάζ της γαλλικής τοπικής εφημερίδας από την Ορθόδοξη Ακαδημία Βόλου. 

Ο Δήμαρχος της πόλης στη μεσογειακή ακτή της χώρας, έχει βάλει στο στόχαστρο το κτίσμα που στεγάζει τον Ιερό Ναό της Αναστάσεως της ομώνυμης Ορθόδοξης ενορίας. 

Προκειμένου το οίκημα να κατεδαφιστεί για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης. Αναδημοσιεύουμε την παρακάτω έκκληση για την ορθόδοξη εκκλησία της Αναστάσεως στην Τουλόν της Γαλλίας την οποία όποιος θέλει μπορεί να συνυπογράψει στους συνημμένους συνδέσμους. 

Ο Δήμος επικαλείται το γεγονός ότι ό χώρος όταν παραχωρήθηκε το 1976 για εκκλησία, ήδη επρόκειτο να κατεδαφιστεί για να γίνει δρόμος και η ενορία είχε αποδεχθεί να αποχωρήσει. Έκτοτε όμως, με την πάροδο 48 ετών, οι συνθήκες έχουν αλλάξει και μόνο υποβάθμιση θα φέρει στη συγκεκριμένη περιοχή η διάνοιξη δρόμου. Η εκκλησία δεν ενοχλεί κανέναν, σύμφωνα με τοπικούς φορείς, όπως αναφέρεται από την τοπική εφημερίδα Var-Matin (25.5.2022). Όμως, δεν έχει καθαγιαστεί ως ιερός ναός και δεν προστατεύεται από το νόμο. Παρά το γεγονός ότι είναι η μόνη σλαβόφωνη ορθόδοξη ενορία της πόλης και εξυπηρετεί τις λειτουργικές ανάγκες αυξημένου αριθμού Ουκρανών προσφύγων, οι οποίοι φιλοξενούνται και υποστηρίζονται από την ενορία και την προτιμούν επειδή υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.    

Η έκκληση προς τον Δήμαρχο  έχει ως εξής:

Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

«ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ, ΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ... ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ... ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ»

 Με την σεπτή άδεια καί ευλογία του Μακαριωτάτου Ποιμενάρχου ημών, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερωνύμου Β', λειτουργεί εις τήν καθ’ ημάς Ίεράν Αρχιεπισκοπή Αθηνών το πρόγραμμα «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» γιά την πρόληψη της ενδοοικογενειακής βίας, τό όποιο πραγματοποιείται έν συνεργασί μετά της Ίεράς Μητροπόλεως Ιλίου, Αχαρνών καιΠετρουπόλεως, τής Περιφερείας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων καί της Ελληνικής Αστυνομίας(ΕΛ.ΑΣ)

Στό πλαίσιο των δραστηριοτήτων του προγράμματος διοργανώνεται Συναυλία υπό τόν τίτλον: «ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ, ΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ... ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ... ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ», η οποία θά έχει ελευθέραν είσοδον καί θά λάβη χώραν τήν Κυριακή 17 Ιουλίου 2022, ώραν 8.30 μμ, στό Ανοικτόν Θέατρον Γκράβας (Ταΰγετου 60, Γαλάτσι).

Στήν Συναυλίαν θά συμμετάσχη η Παιδική-Νεανική Συμφωνική Ορχήστρα, υπό τήν διεύθυνσιν τής κας Νίνας Πατρικίδου, τό Χορωδιακόν Σύνολον «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑΤΑ», με μαέστρον τήν καν Μαρίαν Μιχαλοπούλου καί κορυφαίους σολίστ.

Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

«Fatherhood»:«Ο πατέρας είναι αυτός που μειώνει τους φόβους και τις ανασφάλειες του γιου του... Η κόρη στρέφεται στον πατέρα όταν αναζητά ασφάλεια και προστασία, στοιχεία που θα αναζητήσει σε μία σχέση με έναν άντρα στη συνέχεια»!

Ήταν 2011 όταν οι διακεκριμένοι καθηγητές ψυχολογίας στις ΗΠΑ Ρόναλντ Ρόνερ και Αμπντούλ Καλέκ αναδείκνυαν στη μελέτη τους πόσο σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις έχει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών η απουσία του πατέρα ή η φυσική και ψυχική αποκοπή από αυτόν. 

«Στα 50 χρόνια ερευνών μας σε κάθε ήπειρο εκτός από την Ανταρκτική, διαπιστώσαμε ότι τίποτα δεν έχει τόσο ισχυρή και αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη της προσωπικότητας όσο το να απορρίπτεται κάποιος από έναν γονέα -ειδικά από έναν πατέρα- στην παιδική του ηλικία», υπογραμμίζουν οι ερευνητές. «Είναι σίγουρο ότι ο ρόλος του πατέρα στην ελληνική κοινωνία τείνει ακόμη να υποτιμάται και να μην αξιολογείται επαρκώς με βάση τα έγκυρα ερευνητικά δεδομένα.

Εκείνος εκφράζει τον κοινωνικό θεσμό, αυτό που σε κάθε πλαίσιο συγκροτεί τη συλλογική πραγματικότητα στην οποία καλείται να ενταχθεί το παιδί, εγκαταλείποντας τα αισθήματα παντοδυναμίας και εγωκεντρισμού που το χαρακτηρίζουν.

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ

( Κείμενο: Ρόδη Καγγελάρη, ψυχολόγος-εγκληματολόγος, υπεύθυνη του Πολυδύναμου Κέντρου Υπηρεσιών Ψυχικής Απεξάρτησης Νομού Βοιωτίας ΚΕΘΕΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ).

Αλήτες, τεμπέληδες, καμένα χαρτιά είναι μερικές μόνο από τις καταδικαστικές ταμπέλες που οι έξω βάζουν στους μέσα, στο πλαίσιο της ανακουφιστικής επιβεβαίωσης ποιος είναι ποιος και ποως δεν είναι. 

Τοξικομανείς στη συντριπτική τους πλειονότητα, οι άνθρωποι που ζουν στις φυλακές είναι πολλά περισσότερα από παράνομοι. 

Είναι μωρά χαμένα στην έλλειψη νοήματος, που δεν αγαπήθηκαν γι' αυτό που ήταν. Παιδιά δαρμένα, βιασμένα, απαξιωμένα, εκτεθειμένα, εκπαιδευμένα από νωρίς στην απεγνωσμένη αναζήτηση άμεσης ψυχικής ανακούφισης. 

«Ιερή» ηλεκτροδότηση, μοναχή του Κονγκό τερματίζει τα τοπικά μπλακάουτ με «χειροποίητο» εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας.

Οι διακοπές ρεύματος αποτελούν καθημερινότητα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Η αδερφή Alphonsine Cizai , φορώντας το λευκό της πέπλο και τις μεγάλες της γαλότσες, επιβλέπει τη μικρή υδροηλεκτρική μονάδα που δημιούργησε στο Μίτι του ανατολικού τμήματος της Δημοκρατίας του Κονγκό (Miti / Democratic Republic of Congo) για να αντιμετωπιστούν τα διαρκή μπλακάουτ. 
Δουλεύει με μια ομάδα μοναχών και μηχανικών λαδώνοντας μηχανές κι ελέγχοντας τους περιστροφικούς διακόπτες μίας γεννήτριας που τροφοδοτείται από μία γειτονική τεχνητή λίμνη και παρέχει ηλεκτροδότηση σε νοικοκυριά, ένα μοναστήρι, μία εκκλησία, δύο σχολεία και μία κλινική, όπου οι γιατροί προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους.