Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ ΜΑΣ


Ανταποκρινόμενοι στο αίτημα, εδώ και καιρό, πολλών γονέων δημιουργήσαμε από φέτος στα κατηχητικά μας ένα καινούριο τμήμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας (προνήπιο, νήπιο και Α΄ Δημοτικού) το οποίο θα λειτουργεί κάθε Σάββατο 11:00-12:00 στο πνευματικό μας κέντρο (Ξενοφώντος 53), ώστε τα παιδιά να μπαίνουν στον χώρο της εκκλησιαστικής κατηχητικής συντροφιάς όσο το δυνατόν νωρίτερα, με τρόπο φυσικό και τρυφερό.

Όσοι γονείς το επιθυμούν μπορούν να φέρουν τα παιδιά τους, στηρίζοντας την καινούρια μας αυτή προσπάθεια.

   

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΝΕΑΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ



Την Κυριακή μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας τελέσαμε στο Ναό μας τον αγιασμό της έναρξης της νέας κατηχητικής περιόδου.

Ο π. Βασίλειος μετά το τέλος του αγιασμού επεσήμανε σε γονείς και παιδιά τον σκοπό που θέτουν οι νεανικές κατηχητικές συντροφιές της ενορίας μας. Να κάνουμε τον χώρο της Εκκλησίας και το πρόσωπο του Χριστού οικείο στα παιδιά, ακριβώς όπως ο 12ετής Ιησούς το διατύπωσε τόσο απλά και ξεκάθαρα στη μητέρα Του: ΄΄μα δεν ξέρατε πως θα με βρείτε στο σπίτι του πατέρα μου;΄΄. Δεν είναι τόσο η απόκτηση γνώσεων, επεσήμανε ο π. Βασίλειος, όσο η απόκτηση των εμπειριών, η βίωση μιας σχέσης. 

Μετά το τέλος του αγιασμού οι κατηχητές μας είχαν ετοιμάσει στο προαύλιο του Ναού ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Οι γονείς ζωγράφισαν τις δικές τους τσάντες ενώ τα παιδιά δημιούργησαν μια ωραία μολυβοθήκη για το γραφείο τους.

Ένα κέρασμα για όλους όσους ήμασταν εκεί έκλεισε την όμορφη αυτή στιγμή μας.

Καλό ταξίδι, χαρούμενες συντροφιές μαζί με τον Χριστό μας!!









Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ



Ἀνάμεσα στὸ πλῆθος τῶν ἁγίων, ποὺ κοσμοῦν τὸ πνευματικὸ στερέωμα τῆς ἁγιοτόκου πόλεως τῶν Ἀθηνῶν, ξεχωριστὴ θέση κατέχει ὁ Οὐρανοβάμων καὶ Ἱεροφάντωρ Ἅγιος Ἰερόθεος, ὁ σοφὸς καὶ εὐκλεὴς αὐτὸς πρῶτος ἱεράρχης τῆς Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ἀθηνῶν.
 Ὁ Ἅγιος Ἰερόθεος γεννήθηκε στὴν περιώνυμη πόλη τῶν Ἀθηνῶν ἀπὸ ἐπιφανῆ οἰκογένεια ἐπὶ τῶν ἡμερῶν τοῦ αὐτοκράτορος Αὐγούστου, λίγα μόλις χρόνια πρὶν τὴ Γέννηση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Σύμφωνα μὲ τὴν παράδοση ὑπῆρξε ἕνας ἀπὸ τοὺς ἐννέα βουλευτές, ποὺ ἀποτελοῦσαν τὴ Γερουσία τοῦ Ἀρείου Πάγου, ποὺ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη ἦταν τὸ ἀνώτατο δικαστήριο. Ὁ Ἰερόθεος εἶχε σπουδάσει Πλατωνικὴ φιλοσοφία στὴν περίφημη Φιλοσοφικὴ Σχολὴ τῶν Ἀθηνῶν καὶ εἶχε μυηθεῖ, ὅπως καὶ οἱ ἄλλοι βουλευτὲς τοῦ Ἀρείου Πάγου, στὰ Ἐλευσίνια Μυστήρια.

Ὅμως τὸ 51 μ.Χ. ἡ ἄφιξη στὴν Ἀθήνα τοῦ θεηγόρου Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου, ποὺ κηρύσσει Ἰησοῦν Χριστὸν Ἐσταυρωμένο καὶ Ἀναστάντα, θέτει τὴ βάση γιὰ τὴν ἵδρυση μιᾶς ὀλιγάριθμης χριστιανικῆς κοινότητας. Ἀνάμεσα στοὺς πρώτους, ποὺ ἄκουσαν μὲ προσοχὴ τὸ πύρινο σταυροαναστάσιμο κήρυγμα καὶ σαγηνεύτηκαν ἀπὸ τὰ μηνύματα τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ ἦταν καὶ ὁ διαπρεπὴς πλατωνικὸς φιλόσοφος Ἰερόθεος. Ἡ εὐρεία του μόρφωση καὶ ἡ ὀξεία του ἀντίληψη ὄχι μόνο δὲν στάθηκαν ἐμπόδια στὸ νὰ ἀκολουθήσει καὶ νὰ ἀσπασθεῖ τὴ χριστιανικὴ πίστη, ἀλλὰ ἀφοῦ βαπτίσθηκε πρῶτα χριστιανός, ἀναδείχθηκε ἀργότερα δυναμικὸς καὶ χαρισματικὸς ἱεράρχης καὶ ἐξελέγη μάλιστα πρῶτος ἐπίσκοπος τῆς Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ἀθηνῶν. 

Ἡ φλογερή του πίστη καὶ ὁ ἔνθεος ζῆλος του τὸν ἀνέδειξαν σὲ ἔνθερμο μυσταγωγὸ τῆς χριστιανικῆς ἀλήθειας καὶ τῶν σωτήριων διδαγμάτων αὐτῆς, ἀφοῦ ὑπῆρξε ὁ σοφὸς διδάσκαλος καὶ πνευματικὸς καθοδηγητὴς δύο ἐπιφανῶν Ἀθηναίων ἀνδρῶν, τοῦ Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου, ὁ ὁποῖος τὸν διαδέχθη στὸν ἐπισκοπικὸ θρόνο τῶν Ἀθηνῶν καὶ τοῦ Ἁγίου Ἀριστείδου, τοῦ ἐνδόξου αὐτοῦ Ἀθηναίου φιλοσόφου καὶ ἀπολογητοῦ, ὁ ὁποῖος γεννήθηκε, ἔζησε καὶ μαρτύρησε τὸν 2ο μ.Χ. αἰώνα στὴν περιώνυμη πόλη τῶν Ἀθηνῶν.

Ὁ Ἅγιος Ἰερόθεος ἀνέπτυξε μεγάλη ἱεραποστολικὴ δράση στὴν Ἀθήνα καὶ ἀναδείχθηκε εὐκλεὴς ἱεράρχης, θεῖος διδάσκαλος καὶ πολύτιμος ἐκκλησιαστικὸς συγγραφέας μὲ βαθυστόχαστα συγγράμματα, ποὺ ἀποκαλύπτουν τὴ βαθύτατη σοφία καὶ τὴν πλούσια εὐρυμάθειά του. Ἄξιο θαυμασμοῦ εἶναι τὸ θεώρημα τοῦ Ἁγίου Ἰεροθέου περὶ τῆς Ἁγίας Τριάδος, τὸ ὁποῖο βρίσκεται σὲ κώδικα στὴ βιβλιοθήκη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Μεγίστης Λαύρας τοῦ Ἁγίου Ὅρους καὶ ἀπεικονίζει τὴν Τριαδικὴ Θεότητα μέσα σὲ ἕξι κύκλους, ὅπου ὁ ἕνας εἶναι μκρότερος ἀπὸ τὸν ἄλλο.

Ὁ θεόληπτος πρῶτος ἐπίσκοπός τῶν Ἀθηνῶν, Ἅγιος Ἰερόθεος, ἀναδείχθηκε καὶ χαρισματικὸς ὑμνολόγος, ἀφοῦ σύμφωνα μὲ τὴν παράδοση ἁρπάχθηκε ἀπὸ νεφέλη καὶ παρευρέθηκε μαζὶ μὲ τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους, τὸν Ἅγιο Διονύσιο τὸν Ἀρεοπαγίτη καὶ τὸν Ἅγιο Τιμόθεο στὴν Κοίμηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. 

Ὁ Ἅγιος Ἰερόθεος, ἀφοῦ πλούτισε τὸ κλεινὸν Ἄστυ τῶν Ἀθηνῶν μὲ τὴ θεία διδασκαλία του καὶ τὸ πολύπλευρο ἔργο του ὡς ἄξιος συνεχιστὴς τοῦ μηνύματος τῆς χριστιανικῆς ἀλήθειας, ποὺ δίδαξε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στὴ μέχρι προτινὸς εἰδωλολατρικὴ Ἀθήνα, ἐκοιμήθη ἐν εἰρήνη σὲ βαθύτατα γηρατειὰ κατὰ τὸ τελευταῖο τέταρτο τοῦ 1ου μ.Χ. αἰώνα.  

Ἡ μνήμη τοῦ τιμᾶται ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας στὶς 4 Ὀκτωβρίου καὶ ἡ τιμία κάρα τοῦ φυλάσσεται ὡς ἀσύλητος καὶ πολυτίμητος θησαυρὸς στὴν ὁμώνυμη Ἱερὰ Μονὴ στὰ Μέγαρα Ἀττικῆς.


ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ


Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Ο ΘΕΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ



Ο θείος έρως είναι και εκστατικός, αφού δεν επιτρέπει στους εραστές ν' ανήκουν στον εαυτό τους αλλά τους παραδίνει στους ερωμένους τους. Τούτο το φανερώνουν τα υπέρτερα που αφιερώνονται στην πρόνοια των κατώτερων και τα ομόστοιχα στη μεταξύ τους συνάφεια, όπως επίσης και τα κατώτερα αποβλέπουν στη θεϊκότερη επιστροφή προς τα πρώτα.

Γι' αυτό κι ο μέγας Παύλος κυριευμένος από το θείο έρωτα και κοινωνώντας την εκστατική του δύναμη φωνάζει μ' ένθεο στόμα· «Δε ζω πια εγώ· μέσα μου ζει ο Χριστός», ως αληθινός εραστής, πού είναι, όπως ο ίδιος λέει, σ' έκσταση από τον εαυτό του μέσα στο Θεό και δε ζει τη δική του ζωή αλλά του ερωμένου, πού του είναι εξαιρετικά αγαπητή.

Πρέπει να τολμήσουμε να πούμε για χάρη της αλήθειας και τούτο, ότι και ο Ίδιος ο Αίτιος όλων, εξαιτίας του ωραίου και αγαθού έρωτα προς όλα, από υπερβολή ερωτικής αγαθότητας γίνεται έξω εαυτού με τις πρόνοιές Του προς όλα τα όντα και είναι σα να νιώθει ότι θέλγεται από αγαθότητα, αγάπη κι έρωτα. Και από την κατάσταση υπεροχής έναντι όλων και χωρισμού από όλα, κατεβαίνει στην περιοχή όλων με μια υπερούσια δύναμη έκστασης πού δεν τον βγάζει ωστόσο από τον εαυτό Του. Για το λόγο αυτό και οι δεινοί στα θεία τον αποκαλούν ζηλότυπο, επειδή τρέφει πολύ αγαθό έρωτα προς τα όντα, έχει ζηλοτυπία, και όσα τον ποθούν ζηλεύει και για όσα αυτός προνοεί.

Ο έρως και το εραστό ανήκουν πέρα ως πέρα στο ωραίο κι αγαθό, προϋπάρχουν στο ωραίο κι αγαθό και υπάρχουν και δημιουργούνται εξαιτίας του ωραίου κι αγαθού.

Άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης

Περί Θείων ονομάτων», 4,12)

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

ΟΣΙΟΥ ΣΙΛΟΥΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΘΩΝΙΤΟΥ

Λόγος περί λογισμών και πλάνης

     Να θυμάσαι και να φοβάσαι δύο λογισμούς. Ο ένας λέει: «Είσαι άγιος» και ο άλλος: «Δεν θα σωθείς». Κι οι δύο αυτοί λογισμοί προέρχονται από τον εχθρό, και δεν έχουν αλήθεια μέσα τους. Εσύ, όμως, να σκέφτεσαι: «Εγώ είμαι μεγάλος αμαρτωλός, αλλά ο Ελεήμων Κύριος αγαπά πολύ τους ανθρώπους και θα συγχωρέσει και σ’ εμένα τις αμαρτίες μου».


      Πίστευε έτσι, και θα γίνει σύμφωνα με την πίστη σου: Θα σε συγχωρήσει ο Κύριος. Μη βασίζεσαι, όμως, στους προσωπικούς σου αγώνες, έστω και αν είσαι μεγάλος ασκητής. Ένας ασκητής μου έλεγε: «Βεβαίως θα ελεηθώ, γιατί κάνω τόσες μετάνοιες την ημέρα». Όταν, όμως, ήρθε ο θάνατος, «διέρρηξε τα ιμάτιά του».   

       Όχι, λοιπόν, για τις ασκήσεις μας, αλλά δωρεάν, κατά τη χάρη Του ελεεί ο Κύριος. Ο Κύριος θέλει την ψυχή να είναι ταπεινή, άκακη, και να συγχωρεί τους πάντες με αγάπη· τότε και ο Κύριος συγχωρεί με χαρά. Ο Κύριος τους αγαπά όλους, και εμείς οφείλουμε να Τον μιμούμαστε και να αγαπούμε τους πάντες, και αν δεν μπορούμε, τότε πρέπει να Τον παρακαλούμε, και ο Κύριος δεν θα αρνηθεί, αλλά θα βοηθήσει με τη χάρη Του.

     Όταν ήμουν ακόμα αρχάριος, γνώρισα την αγάπη του Θεού, που είναι απερίγραπτη. Η ψυχή αισθάνεται συν Θεώ και εν Θεώ, και το πνεύμα χαίρεται για τον Κύριο, έστω και αν το σώμα αποκάμνει από την αγαθότητα του Θεού. Μπορείς, όμως, να χάσεις αυτήν την χάρη και με έναν κακό λογισμό.

     Με τον κακό λογισμό εισέρχεται μέσα μας μία εχθρική δύναμη, και τότε σκοτίζεται η ψυχή και τη βασανίζουν κακές σκέψεις. Τότε ο άνθρωπος αισθάνεται την απώλειά του και καταλαβαίνει ότι ο ίδιος, χωρίς τη χάρη του Θεού, είναι μόνο «γη και σποδός».
Η ψυχή που γνώρισε τον Κύριο, μαθαίνει από τη μακροχρόνια πείρα της, ότι, αν ο άνθρωπος ζει σύμφωνα με τις εντολές, τότε αισθάνεται, έστω και λίγο, τη χάρη μέσα του κι έχει παρρησία στην προσευχή. Αν, όμως, αμαρτήσει με κάποιον λογισμό και δεν μετανοήσει, τότε κρύβεται η χάρη και η ψυχή θρηνεί και οδύρεται ενώπιον του Θεού.
Έτσι η ψυχή διέρχεται όλη της τη ζωή στον αγώνα με τους λογισμούς. Εσύ, όμως, μη μένεις στην ακηδία εξαιτίας του αγώνα, γιατί ο Κύριος αγαπά τον ανδρείο αγωνιστή.

    Πονηροί λογισμοί καταπονούν την υπερήφανη ψυχή, και αν δεν ταπεινωθεί, δεν θα βρει ανάπαυση από αυτούς. Όταν αμαρτωλοί λογισμοί σε πολιορκούν, φώναζε προς τον Θεό σαν τον Αδάμ: «Κύριε, Ποιητή μου και Πλάστη μου, βλέπεις ότι η ψυχή μου τυραννιέται από τους λογισμούς… Ελέησέ με». Και όταν στέκεσαι ενώπιον του Δεσπότου, να θυμάσαι πάντα ότι Αυτός θα εκπληρώσει όλα τα αιτήματά σου, αν είναι ωφέλιμα σε σένα.

   Ήρθαν σύννεφα, κρύφτηκε ο ήλιος και σκοτείνιασε. Έτσι για ένα λογισμό υπηρηφάνειας στερείται η ψυχή τη χάρη και την καλύπτει το σκοτάδι. Αλλά και πάλι με έναν ταπεινό λογισμό επανέρχεται η χάρη. Αυτό το γνώρισα εκ πείρας.

     Να ξέρεις ότι, αν ο λογισμός σου συνηθίζει να παρατηρεί ανθρώπους, πως ζει ο ένας ή ο άλλος, αυτό είναι ένδειξη υπηρηφάνειας. «Πρόσεχε τον εαυτό σου». Παρατήρησε τον εαυτό σου και θα δεις: Μόλις η ψυχή αποκτήσει έπαρση έναντι του αδελφού, αμέσως ακολουθεί κάποιος λογισμός όχι ευάρεστος στον Θεό, και αυτό, για να ταπεινωθεί η ψυχή.

    Αν, όμως, δεν ταπεινωθεί, τότε έρχεται ένας μικρός πειρασμός. Και αν πάλι δεν ταπεινωθεί, αρχίζει ο πόλεμος της σαρκός. Και αν πάλι δεν ταπεινωθεί, τότε πέφτει πάλι σε κάποιο μικρό αμάρτημα. Αν και τότε δεν ταπεινωθεί, θα έλθει μεγαλύτερη αμαρτία. Κι έτσι θα αμαρτάνει, ωσότου ταπεινωθεί.

     Μόλις, όμως, ταπεινωθεί, αμέσως θα δώσει ο Ελεήμων Κύριος στην ψυχή ειρήνη και κατάνυξη, και τότε θα περάσουν όλα τα κακά και θα απομακρυνθούν όλοι οι εχθρικοί λογισμοί. Έπειτα, όμως, πρέπει να κρατάς με όλες σου τις δυνάμεις την ταπείνωση, αλλιώς θα ξαναπέσεις στην αμαρτία.

   Βλέποντας ο Κύριος ότι η ψυχή δεν είναι στερεωμένη στην ταπείνωση, απομακρύνει τη χάρη, αλλά εσύ μη φοβάσαι: Η χάρη είναι μέσα σου, αλλά κρυμμένη. Μάθε να σταματάς αμέσως τους λογισμούς. Αν, όμως, ξεχάσεις και δεν τους διώξεις αμέσως, τότε πρόσφερε μετάνοια. Κοπίασε σε αυτό, για να αποκτήσεις τη συνήθεια. Η ψυχή αποκτά συνήθεια, αν την διδάξεις, και ενεργεί έτσι σε όλη της τη ζωή.

    Ο αγαθός άνθρωπος έχει αγαθούς λογισμούς και ο πονηρός πονηρούς. Όλοι, όμως, οφείλουν να μάθουν τον πόλεμο με τους λογισμούς, και να μάθουν να μετατρέπουν τους κακούς λογισμούς σε αγαθούς. Αυτό είναι σημάδι πεπειραμένης ψυχής.

    Ρωτάς πώς γίνεται αυτό; Να! Όπως ο ζωντανός άνθρωπος αισθάνεται πότε κρυώνει και πότε ζεσταίνεται, το ίδιο και όποιος γνώρισε εκ πείρας το Άγιο Πνεύμα ακούει πότε υπάρχει στην ψυχή του η χάρη και πότε έρχονται τα πονηρά πνεύματα.

    Ο Κύριος δίνει στην ψυχή τη σύνεση να αναγνωρίζει την έλευσή Του και να Τον αγαπά και να κάνει το θέλημά Του. Επίσης η ψυχή αναγνωρίζει τους λογισμούς του εχθρού όχι από την εξωτερική τους μορφή, αλλά από την επενέργειά τους στην ψυχή.

     Οι εχθροί εύκολα εξαπατούν εκείνον που δεν έχει την πείρα αυτή. Οι εχθροί έπεσαν από υπερηφάνεια και μας παρασύρουν στην ίδια πτώση, υποβάλλοντας λογισμούς επαίνου. Και αν η ψυχή δεχθεί τον έπαινο, τότε η χάρη φεύγει, εφόσον δεν ταπεινώνεται η ψυχή. Και έτσι σε όλη τη ζωή ο άνθρωπος θα μαθητεύει στην ταπείνωση του Χριστού. Αν δεν το μάθει αυτό η ψυχή, δεν θα γνωρίσει ανάπαυση από τους λογισμούς και δεν θα μπορέσει να προσευχηθεί με καθαρό νου.

    Όταν η ψυχή διδαχθεί από τον Κύριο την αγάπη τότε θλίβεται για όλο τον κόσμο, για όλη τη κτίση του Θεού και προσεύχεται ώστε όλοι να μετανοήσουν και να δεχθούν τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Εάν όμως η ψυχή χάσει τη Χάρη, φεύγει απ’ αυτήν και η αγάπη, διότι χωρίς τη χάρη του Θεού είναι αδύνατο να αγαπά κανείς τους εχθρούς τους, και τότε είναι που ξεπηδούν από την καρδιά πονηροί λογισμοί, όπως μας λέει και ο Κύριός μας. Όταν επικαλούμαστε το άγιο όνομα του Κυρίου γίνεται μεγάλη γαλήνη μέσα στη ψυχή μας.

   Χωρίς την ταπείνωση του Χριστού δεν καθαρίζεται ο νους μας και η ψυχή μας ουδέποτε θα αισθάνεται αναπαυμένη στη παρουσία του Θεού, αλλά πάντοτε θα ταράζεται από διάφορους λογισμούς, οι οποίοι μας εμποδίζουν να βλέπουμε νοερά τον Θεό.

     Ω, τι σπουδαία που είσαι η κατά Χριστόν ταπείνωση! Όποιος σε γεύθηκε ορμά προς τον Θεό με ακόρεστη διάθεση κάθε ημέρα και κάθε νύχτα. 

      Ω, Κύριε, χάρισέ μας να σε υμνούμε μέχρι της τελευταίας μας αναπνοής.

Δευτέρα 12 Αυγούστου 2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ


ΠΕΜΠΤΗ  15/8

ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 17/8
ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


ΚΥΡΙΑΚΗ   18/8
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  23/8
ΑΓΙΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 24/8
ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


ΚΥΡΙΑΚΗ 25/8
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΔΕΥΤΕΡΑ 26/8
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ  18:30 
ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ


ΤΡΙΤΗ  27/8
ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΠΕΜΠΤΗ  29/8
ΑΠΟΤΟΜΗ ΚΕΦΑΛΗΣ 
ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


 ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 31/8
ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


ΚΥΡΙΑΚΗ  1/9
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2019

Εκατοντάδες πιστοί στην Μεταμόρφωση του Σωτήρος Καλλιθέας (ΦΩΤΟ)

Με τη συμμετοχή εκατοντάδων πιστών ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές και λατρευτικές εκδηλώσεις στον Ιερό μας Ναό.
Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής το εσπέρας, Τρίτη 6 Αυγούστου 2019, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Καλλιθέας τελέσθηκε πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαοδικείας κ. Θεοδωρήτου, πλαισιουμένου των Εφημερίων του Ιερού Ναού και πλειάδα κληρικών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε μεγαλοπρεπής λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος του Μεταμορφωθέντος Κυρίου, στους δρόμους της Καλλιθέας υπό τους ήχους των μουσικών συνόλων του Δήμου Καλλιθέας, συνοδεία φίλων κληρικών των όμορων και άλλων ενοριών, εκπροσώπων της Δημοτικής αρχής της πόλεως και πλήθους πιστών.
Μετά το πέρας της πομπής, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαοδικείας κ. Θεοδώρητος, αφού μετέφερε τις ευχές του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ευχαρίστησε το εκκλησιαστικό συμβούλιο για την πρόσκληση και στην φετινή πανήγυρη και ευχήθηκε σε όλους καλό καλοκαίρι και καλή δύναμη με υγεία.
Παίρνοντας το λόγο, αμέσως μετά, ο Αρχιμανδρίτης Ειρηναίος Νάκος, αφού ευχαρίστησε δοξολογικά τον Πανάγαθο Θεό που για μια ακόμη χρονιά μας αξίωσε να πανηγυρίσουμε τη Θεία Μεταμόρφωσή Του, στη συνέχεια ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Λαοδικείας κ. Θεοδώρητο, εκπρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου για την αγάπη και την παρουσία του, τους παρισταμένους κληρικούς και λαϊκούς που συμμετείχαν στις ιερές ακολουθίες, το εκκλησιαστικό συμβούλιο, τις κυρίες του φιλοπτώχου, τους κατηχητές και κατηχήτριες, όσους διεκόνησαν για την πραγματοποίηση της φετινής πανηγύρεως, τον Δήμαρχο, τους κ.κ. Αντιδημάρχους και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για την βοήθεια τους, την Τροχαία για την συμβολή της στην ομαλή διεξαγωγή της Λιτανείας καθώς και τη Μουσική Μπάντα Δήμου Καλλιθέας η οποία παιάνισαν κατά την διάρκεια της λιτανεύσεως της εικόνος.












Τρίτη 6 Αυγούστου 2019

Λαοδικείας Θεοδώρητος: ''Είμαστε ένας ευλογημένος λαός'' (ΦΩΤΟ)

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια, τελέστηκε σήμερα, Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019 ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός του Μεταμορφωθέντος Κυρίου στον ομώνυμο Ιερό Ναό στην Καλιθέα.
Στον πανηγυρικό εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαοδικείας κ. Θεοδώρητος, πλαισιούμενος από τους Ιερείς του ναού και πλειάδα ιερέων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Το Θείο λόγο κήρυξε ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος αναφέρθηκε στην Μεταμόρφωση του Κυρίου Ιησού Χριστού.
“Είμαστε ένας ευλογημένος λαός, που έχουμε μια μεγάλη παράδοση και ιστορία. Δώσαμε το φως, τον πολιτισμό και την παιδεία" ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.
Επίσης ο Μητροπολίτης Θεοδώρητος τόνισε: "Αύριο ολόκληρη Ελλάδα εορτάζει την Μεταμόρφωση του Σωτήρος μας! Είναι αλήθεια ότι το πρόσωπο του Χριστού παραμένει στο κέντρο της ιστορίας. Ήταν η παρεμβολή του Θεού μέσα στην Ιστορία. Στο πρόσωπο του Χριστού έχουμε μια Θεοφάνεια, την παρουσία του Θεού στην ιστορία”.
Κλείνοντας ο Σεβασμιότατος μετέφερε την πατρική αγάπη και τις ευχές του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου σε όλους όσους παραβρέθησαν στην ακολουθία του Πανηγυρικού εσπερινού.
Στη συνέχεια ο Αρχιμανδρίτης Ειρηναίος Νάκος, καλωσόρισε τον Σεβασμιώτατο, εκφράζοντας τις ολόθερμες ευχαριστίες του εκ μέρους των πατέρων του Ναού, του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου καθώς και των ενοριτών για την τιμητική παρουσία για ακόμη μια χρονιά, τόσο στον πανηγυρικό εσπερινό, όσο και στην αυριανή Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, μεθέορτο εσπερινό καθώς και στην λιτάνευση της εικόνας του Μεταμορφωθέντος Κυρίου στις οποίες ο ίδιος θα χοροστατήσει και ιερουργήσει σεπτή ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ακολουθία του εσπερινού κόσμησαν με την μελύριτη ψαλμωδία τους οι δυο χοροί του Ιερού Ναού.
Στον πανηγυρικό εσπερινός συμμετείχε πλήθος πιστών, οι οποίοι συνέρρεαν καθ' όλη την διάρκεια της ακολουθίας για να προσκυνήσουν την Ιερά εικόνα της Μεταμορφώσεως του Κυρίου.













Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019

Το νόημα των Παρακλήσεων προς την Παναγία μας.


Οἱ παρακλήσεις πρός τή Θεοτόκο ἀναφέρουν τίς ἐπικλήσεις τῶν πιστῶν μέ δεήσεις καί ἱκεσίες πρός τήν Παναγία γιά νά λάβουν τή βοήθειά Της στούς καιρούς τῶν πειρασμῶν, τῶν πόνων, τῶν θλίψεων καί κάθε εἴδους προστασία ἀπό τό θεῖο πρόσωπό Της. Καί τονίζεται χαρακτηριστικά: “Δέξαι παρακλήσεις ἀναξίων σῶν ἱκετῶν”. Πρῶτον, παρακαλοῦμε τήν Παναγία μέ αἴσθημα πίστεως καί πόνου γιά νά μᾶς βοηθήσει στή ζωή μας ἀπό τούς πειρασμούς, λέγοντάς της: “Πολλοῖς συνεχόμενοις πειρασμοῖς, πρὸς Σὲ καταφεύγω, σωτηρίαν ἐπιζητῶν”. Εἶναι πολλοί οἱ πειρασμοί πού παρασύρουν τόν πιστό στό κακό, στήν ἡδονή, στήν κακία, στήν ἐχθρότητα, στήν περιφρόνηση τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ καί τόν ὁδηγοῦν στήν πράξη τῆς ἁμαρτίας. Ὁ πειρασμός εἶναι ὁ προπομπός τῆς ἁμαρτίας γιά νά κλονισθεῖ ἡ πίστη μας καί νά ἀδιαφορήσουμε γιά τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Γι’ αὐτό ζητᾶμε ἀπό τό Θεό: “καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν” καί ἀπό τήν Παναγία: “Πολλοῖς συνεχόμενος πειρασμοῖς, πρὸς Σὲ καταφεύγω, σωτηρίαν ἐπιζητῶν. Ὦ Μῆτερ τοῦ Λόγου καὶ Παρθένε, τῶν δυσχερῶν καὶ δεινῶν με διάσωσον”.

Δεύτερον, ζητᾶμε ἀπό τήν Παναγία νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τά πάθη μας: “Παθῶν με ταράττουσι προσβολαί, πολλῆς ἀθυμίας ἐμπιπλῶσαί μου τὴν ψυχήν”. Ὅπως τό πάθος τῆς ὑπερηφανείας, τοῦ θυμοῦ, τῆς ζήλειας, τοῦ φθόνου, τῆς κατακρίσεως, τῆς πολυλογίας, τῆς γαστριμαργίας κ.ἄ. βασανίζουν τήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου καί τήν καθιστοῦν ἀκάθαρτη. Ὁ ἀγώνας τοῦ χριστιανοῦ πρέπει νά εἶναι καθημερινός γιά νά παραμένει ἥσυχος καί γαλήνιος στήν ψυχή του, χωρίς νά τόν καταδικάζει γιά τίποτα ἡ συνείδησή του. Γι’ αὐτό ζητᾶμε νά μᾶς θεραπεύσει τίς ἀσθένειες τῆς ψυχῆς μας λέγοντας: “Ἴασαι ἁγνή, τῶν παθῶν μου τὴν ἀσθένειαν”.

Τρίτον, ζητᾶμε ἀπό τήν Παναγία νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τούς κινδύνους τῆς καθημερινῆς ζωῆς μας διά τῆς θείας προστασίας Της, λέγοντάς Της: “Διάσωσον, ἀπὸ κινδύνους τοὺς δούλους Σου Θεοτόκε”. Πολλοί οἱ κίνδυνοι τοῦ ἀνθρώπου πού φέρουν εὔκολα τή συμφορά στή ζωή του. Ἀτυχήματα, ἐπαγγελματικές δυσκολίες, οἰκογενειακές ἀκαταστασίες κ.ἄ. Γι’ αὐτό παρακαλοῦμε τήν Παναγία νά μᾶς λυτρώσει ἀπό τούς κινδύνους μέ τήν προστασία Της καί νά γίνει “πύργος ἀσφαλείας”, “τεῖχος ἀπροσμάχητον”.

Τέταρτον, ζητᾶμε ἀπό τήν Παναγία μέ τίς δεήσεις μας νά μᾶς ἐνισχύσει καί νά μᾶς ἐλευθερώσει ἀπό τίς θλίψεις καί τίς ἀσθένειές μας. “Σοῦ δέομαι τῆς ἀγαθῆς ἐκ φθορᾶς νοσημάτων ἀνάστησον” καί “ἐπίβλεψον, ἐν εὐμενείᾳ πανύμνητε Θεοτόκε, ἐπί τὴν ἐμὴν χαλεπὴν τοῦ σώματος κάκωσιν”. Μέσα στόν πόνο περισσότερο σκεπτώμεθα τό Θεό καί ἀναζητᾶμε τή θεία βοήθειά Του. Νιώθουμε τήν ἀνθρώπινη ἀδυναμία μας καί τήν Παντοδυναμία τοῦ Θεοῦ. Ἐκεῖνος πού δέν ἐπόνεσε πολύ δέν μπορεῖ νά νιώσει τόν πόνο τοῦ ἄλλου. Χρειάζεται ὁ πόνος τῆς ἀσθένειας ἤ τῶν δυσκολιῶν τῆς ζωῆς μας γιά νά αἰσθανθοῦμε τήν ἀνάγκη τοῦ ἄλλου καί νά νιώσουμε ποιοί μᾶς ἀγαποῦν πραγματικά. Ὁ πόνος φέρει τή μετάνοια στόν ἄνθρωπο καί εἶναι ἕνας τρόπος σωτηρίας τῆς ψυχῆς του. Ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ἐπόνεσε πάρα πολύ πάνω στό σταυρό καί ἔδειξε τό δρόμο τοῦ πόνου πού λυτρώνει καί ἁγιάζει τόν ἄνθρωπο. Ὁ πόνος νικᾶ τά πάθη τοῦ ἀνθρώπου καί φέρει ἀρετές μέσα στήν ψυχή τοῦ πιστοῦ. Ὁ ἐγωϊστής ταπεινώνεται μέσα στόν πόνο τῆς ἀσθενείας του καί ζητᾶ ή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί τῆς Παναγίας. Μέσα στή δυστυχία τῶν θλίψεών του κατανοεῖ τήν εὐτέλεια τῆς ζωῆς του καί ἀναζητᾶ τήν εὐτυχία κοντά στό Θεό. Ὁ πόνος θεραπεύει ἀδυναμίες καί πάθη πού φθείρουν τήν ψυχή. Ὁ πόνος φέρει τούς ἀνθρώπους πιό κοντά καί ὁ ἕνας παρηγορεῖ τόν ἄλλον καί προσφέρει τή βοήθειά του μέ ἀγάπη καί θυσία. Πολλές φορές ὁ πόνος τῆς καρδιᾶς εἶναι μεγαλύτερος ἀπό τόν πόνο τοῦ σώματος, πού φέρει σέ μεγάλη ἀμηχανία πράξεων μέσα στή θλίψη τῆς ψυχῆς καί μπορεῖ νά εἶναι ἀποτέλεσμα μοναξιᾶς, συκοφαντίας, κακίας, μίσους καί ζήλειας. Γι’ αὐτό ἔχουμε ἀνάγκη νά λέγουμε τόν πόνο μας στόν ἄλλο, γιά νά ξαλαφρώνουμε ψυχικά καί νά ἀναπαυόμαστε κοντά στήν ἀγάπη τοῦ ἄλλου. Καί ἡ Παναγία ἐπόνεσε πολύ ψυχικά γιά τήν ἄδικη κακομεταχείριση καί σταύρωση τοῦ Υἱοῦ Της. Καί γίνεται ἡ προστάτις τῶν θλιβομένων καί ἀδικουμένων, ὅταν τήν παρακαλοῦμε: “Ὑπεραγία Θεοτόκε, σῶσον ἡμᾶς”. Καί πέμπτον, παρακαλοῦμε τήν Παναγία διά τῆς μεσιτείας στόν Πανάγαθο νά μᾶς ἐξαλείψει τό πλῆθος τῶν ἁμαρτημάτων μας: “Ταῖς τῆς Θεοτόκου πρεσβείαις, ἐλεῆμον, ἐξάλειψον τὰ πλήθη τῶν ἐμῶν ἐγκλημάτων”, δηλ. τά ἁμαρτήματά μας. Παρακαλοῦμε νά μᾶς σώσει διά τῆς θείας βοηθείας Της καί νά μᾶς ὁδηγήσει σέ μετάνοια. Μᾶς προτρέπει ὁ παρακλητικός κανόνας στήν ἀληθινή μετάνοια, στήν ἐξομολόγηση καί τή θεία Κοινωνία. Νά ζήσουμε μιά ζωή μετανοίας, γιά νά μήν μολύνεται ἡ ψυχή μας ἀπό πλῆθος ἁμαρτιῶν. Γι’ αὐτό ἡ ἁμαρτία θεωρεῖται ἔγκλημα γιά τήν ψυχή μας, διότι αὐτή ἀποστατεῖ ἀπό τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί ὁδηγεῖται στό σκοτάδι τοῦ θελήματος τοῦ ἁμαρτωλοῦ κόσμου. Μακρυά ἀπό τό Θεό “ἀπολλύμεθα ὑπὸ πλήθους πταισμάτων”. Ἐκεῖνος πού τιμᾶ ἀληθινά τήν Παναγία δέεται γιά τή σωτηρία τῆς ψυχῆς του καί ζεῖ διαρκῶς ἐν μετανοίᾳ παρακλητικῇ. Ἡ Παναγία εἶχε πλήρη ἀφιέρωση στό Θεό μέ ζῆλο ὑπερανθρώπινο πού ξεπερνοῦσε τῶν ἀγγέλων τήν ἁγιότητα. Ἆραγε ὁ δικός μας ζῆλος ὁμοιάζει κατά ἕνα μέρος στή διάθεση τῆς Παναγίας; Πόσο ἐπιζητοῦμε τήν ὁμοίωση μέ τήν Παναγία; Πόσο ἑλκυόμεθα ἀπό τήν ταπεινή ζωή Της; Πόσο ἐπιζητοῦμε οἱ ἀρετές Της νά γίνουν δικές μας; Πόσο ἡ δική μας προσευχή ὁμοιάζει μέ τῆς Παναγίας;

β. Πότε εἰσακούεται ἡ παράκλησή μας;

Εἰσακούεται ἡ παράκλησή μας πρός τήν Παναγία: Ὅταν ἡ πίστη μας εἶναι ἀληθινή καί δέν παρασύρεται ἀπό ἀμφιβολίες καί δυσπιστίες στή θεία βοήθεια. Ὅταν δέν ἐπηρεάζεται ἀπό τίς δυσκολίες τῆς ζωῆς μας, ἀλλά μέ θέρμη ἐσωτερική καί μέ βεβαιότητα προστρέχουμε στή στοργική Μητέρα τοῦ Θεοῦ γιά τή λύτρωση τῶν δεινῶν μας. Ἐκεῖνος πού στηρίζεται ὁλοκληρωτικά στό Θεό δέν ἀμφιβάλλει γιά τή θεία βοήθειά Του. “Εἰ δύνασαι πιστεῦσαι, πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι” (Μάρκ. θ΄ 23).

Ὅταν προστρέχουμε μέ ταπείνωση στήν Παναγία, γεγονός πού κρύβει τήν ἀνθρώπινη ἀδυναμία μας, δείχνουμε τήν ἀγάπη μας πρός τό θεῖο πρόσωπό Της. Ὅπως ὁ Θεός εὐλόγησε ὑπέρ τό δέον τήν Παναγία, καθ’ ὅτι “ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ”. Ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος δέν ὑπερηνεύεται πού κατέστη Μητέρα τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ἀντιθέτως ταπεινώνεται συνεχῶς μέσα στήν προσευχή της καί στή ζωή διαβιώντας ταπεινά καί ἀπέριττα χωρίς τή δόξα τοῦ κόσμου. Τό φρόνημα τῆς ταπεινώσεώς Της παραμένει παράδειγμα πρός μίμηση γιά νά ἀποφεύγουμε κάθε ἐγωϊστική διάθεση τῆς ψυχῆς μας. Μόνο μιά ταπεινή προσευχή πού δείχνει τήν καθαρή ζωή μας χωρίς ἐγωϊσμό γίνεται δεκτή ἀπό τό Θεό: “ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν προσευχὴν τῶν ταπεινῶν καὶ οὐκ ἐξουδένωσε τὴν δέησιν αὐτῶν” (Ψαλμ. ρα΄ 18).

Ὅταν δείχνουμε ἀπεριόριστη ἀγάπη στό Θεό, πού φαίνεται ἀπό τήν καθαρή προσευχή μας καί τήν τήρηση τῶν ἐντολῶν Του. “Ὁ ἔχων τὰς ἐντολὰς μου καὶ τηρῶν αὐτάς, ἐκεῖνος ἐστιν ὁ ἀγαπῶν με” (Ἰωάν. ιδ΄ 21). Εἶναι σημαντικό νά ἀγαποῦμε τό Θεό μέ ὅλη μας τήν καρδιά, γιά νά εὐεργετηθοῦμε πλουσιοπάροχα μέ τίς θεῖες δωρεές Του. Ἡ καρδιά μας μᾶς φανερώνει πόσο ἀγαποῦμε τό Θεό, ἀπό τό πόσο χρόνο σκεπτόμαστε Αὐτόν. Ὅσο περισσότερο ἀγαποῦμε τό Θεό, τόσο περισσότερο ζοῦμε ἀληθινά ἐν Χριστῷ καί τιμοῦμε τήν Παναγία καί ὅλους τούς ἁγίους. Γι’ αὐτό μιά προσευχή ἀγαπητική πρός τό Θεό θά εἶναι περισσότερο εὐπρόσδεκτη, διότι θά δείχνει τήν καρδιά μας, πόσο τόν ἀγαποῦμε καί τόν τιμοῦμε μέ τή ζωή μας.

Καί τό σπουδαιότερο, ὅταν ἔχουμε ὑπομονή στίς παρακλήσεις μας. Μέσα στήν ὑπομονή μας δοκιμάζεται ἡ πίστη μας, πόσο ἀνθεκτική εἶναι στούς ἀνέμους τῆς ἀμφιβολίας καί τῆς ὀλιγοπιστίας. “Τό δοκίμιον ὑμῶν τῆς πίστεως κατεργάζεται ὑπομονήν” (Ἰακ. α΄ 2). Ἡ ὑπομονή γίνεται γέφυρα ἑνώσεως μετά τοῦ Θεοῦ, ὥστε νά εἰσακουσθεῖ ἡ προσευχή μας. Χαρακτηρίζει ἀνθρώπους μέ ὑπομονή, ἐκείνους πού ἔχουν διαπεράσει ἀπό πολλές θλίψεις στή ζωή τους καί εἶναι ἀνθεκτικοί στούς ἐρχόμενους πειρασμούς, διότι ἡ πίστη μας εἶναι στήριγμα στά δεινά τῆς ζωῆς μας.

Ὅταν ὑπάρχει θερμή προσευχή πού νά συγκλονίζει τήν καρδιά μας ἀπό τήν ἀγάπη πρός τό Θεό. Μιά προσευχή πού ἔχει δείγματα ἀπόλυτης ἐμπιστοσύνης καί ἀφοσιώσεως στό Θεό γίνεται δεκτή καί εὐάρεστη. Ἡ προσευχή μᾶς βοηθεῖ νά ἐλευθερωθοῦμε ἀπό τά πάθη μας καί κάθε κακή ἐπιθυμία μας. Ἡ καθαρή προσευχή δείχνει πόσο ἀγαποῦμε τό Θεό καί πόσο εἰσακούει ὁ Θεός τήν καρδιακή προσευχή μας. Ἀναφέρεται ὅτι κάποτε ἀσκήτευε στήν ἔρημο τοῦ Σινᾶ ἕνας ἅγιος γέροντας. Μιά μέρα τόν συναντᾶ ἕνας μοναχός καί τοῦ λέγει: – Πάτερ μου, ταλαιπωρούμαστε πολύ ἐξ αἰτίας τῆς ἀνομβρίας.
– Γιατί, ρώτησε ὁ γέροντας, δέν προσεύχεσθε καί δέν παρακαλεῖτε τό Θεό νά βρέξει;
– Καί προσευχόμαστε, ἀπάντησε ὁ ἀδελφός, καί λιτανεῖες κάνουμε. Ἀλλά δέν βρέχει.
– Ἀσφαλῶς, λέει πάλι ὁ ἀσκητής, δέν θά προσεύχεσθε ἐντατικά καί ἀπό τά βάθη τῆς ψυχῆς σας. Θέλεις, λοιπόν, νά τό διαπιστώσεις καί σύ; Ἄς προσευχηθοῦμε μαζί.
– Τότε ὁ γέροντας ἀσκητής ὕψωσε τά χέρια του πρός τόν οὐρανό καί προσευχήθηκε. Καί ἀμέσως ἄρχισε νά βρέχει.
Μόνο μιά θερμή προσευχή πού βγαίνει μέσα ἀπό τήν καρδιά μας εἰσακούεται ἀπό τό Θεό.

Ἀνάγκη εἶναι νά συνεργεῖ μέ τήν προσευχή καί ἡ νηστεία, διότι λέγει ὁ Κύριος: “τοῦτο δὲ τὸ γένος οὐκ ἐκπορεύεται εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ” (Ματθ. ιζ΄ 21). Ἡ προσευχή καί ἡ νηστεία συμπορεύονται γιά νά ταπεινώσουν τό σῶμα καί τήν ψυχή. Εἶναι ἕνας ἀγώνας πνευματικός πού διέρχεται ἀπό τήν καθολική ψυχοσωματική ἄσκηση. Ἡ νηστεία χρειάζεται γιά τήν πάλη ἐναντίον τῶν δαιμόνων καί τῶν σαρκικῶν παθῶν. Ἡ νηστεία δυναμώνει τήν ψυχή στίς ἀρετές καί ἐνισχύει κατά πολύ τήν προσευχή, μέ ἀποτέλεσμα νά ἀνυψώνεται πιό εὔκολα ὁ νοῦς μας στό Θεό.

Νά ὑπάρχει εἰλικρινής μετάνοια, πού νά φανερώνει τήν ἐσωτερική συντριβή τῆς καρδιᾶς μας καί τή μεταστροφή μας πρός τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. “Ροήν μου τῶν δακρύων μὴ ἀποποιήσῃς”. Ἡ μετάνοια ἐκδηλώνεται στήν ταπεινή ψυχή πού διψᾶ γιά τή συγχώρεση τῶν ἁμαρτημάτων της καί δέεται γιά τή σωτηρία της. Καί συγχρόνως παρακαλεῖ γιά τή βοήθεια στά προβλήματά της. Ἡ ἐσωτερική μετάνοια τοῦ ἀνθρώπου ὁδηγεῖ στό νά προκαλέσει τήν εὐσπλαχνία τοῦ Θεοῦ πρός βοήθειά Του. Ἡ μετάνοια δέν ἀνορθώνει μόνο τήν πεσμένη ψυχή τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν ἁμαρτία ἀλλά καί τήν πεσμένη ζωή του ἀπό τά δεινά καί τίς θλίψεις του.

γ. Πότε δέν εἰσακούεται ἡ παράκλησή μας;

α. Ὅταν κάνουμε ἁμαρτωλή ζωή καί δέν μετανοοῦμε γιά τίς ἁμαρτίες μας.
β. Ὅταν ὑπάρχει μέσα μας ὑπερηφάνεια καί ἔπαρση.
γ. Ὅταν ὑπάρχει ὀλιγοπιστία.
δ. Ὅταν ξεχνοῦμε τίς εὐεργεσίες τοῦ Θεοῦ στή ζωή μας.
ε. Ὅταν δεν εἶναι γιά τό συμφέρον τῆς ψυχῆς μας.
δ. Πῶς εὐχαριστοῦμε τήν Παναγία;

Πρέπει νά εὐχαριστοῦμε τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο μέ ὕμνους καί δεήσεις δοξολογικές, γιά νά τιμοῦμε ἄξια τή θεία βοήθειά Της. Τό “Ἄξιόν ἐστι ὡς ἀληθῶς μακαρίζειν Σὲ τὴν Θεοτόκον, τὴν ἀειμακάριστον καὶ παναμώμητον καὶ μητέρα τοῦ Θεοῦ ἡμῶν…”, πρέπει νά τό λέγουμε τακτικά. Ἀκόμη καί ἄλλους ὕμνους πού δείχνουν τή δόξα τῆς Παναγίας στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί στή γῆ, πού παρουσιάζει ὁ παρακλητικός κανόνας.

Τήν Παναγία εὐχαριστοῦμε γιά ὅλες τίς δωρεές Της πού προσφέρει σέ μᾶς διά τῆς θείας εὐλογίας Της: “ἀπολαύοντες Πάναγνε, τῶν Σῶν δωρημάτων εὐχαριστήριον, ἀναμέλπομεν ἐφύμνιον, οἱ γινώκοντές σε Θεομήτορα” (Μικρός Παρακλητικός Κανών).

Εὐχαριστοῦμε τήν Παναγία, ὅταν ἀναγνωρίζουμε τή θέση Της μέσα στήν ἐκκλησία. Εἶναι ἡ Θεοτόκος, ἡ Μητέρα τοῦ Θεοῦ πού ἐγέννησε ἀσπόρως τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Εἶναι ἡ Θεομήτωρ. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός γράφει: “Θεοτόκον κυρίως καὶ ἀληθῶς τὴν Ἁγίαν Παρθένον κηρύττομεν· ὡς γὰρ Θεὸς ἀληθὴς ὁ ἐξ αὐτῆς γεννηθείς, ἀληθὴς Θεοτόκος ἡ τὸν ἀληθινόν Θεὸν ἐξ αὐτῆς σεσαρκωμένον γεννήσασα”

Εὐχαριστοῦμε τήν Παναγία διότι ἐγέννησε τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ, τόν Ἰησοῦ Χριστό. Μᾶς πρόσφερε ἕνα καί μοναδικό δῶρο, τή σάρκωση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ. Ἐδώρισε τό τίμιον καί ἁγνό σῶμα Της γιά τή σωτηρία μας. Ἡ προσφορά Της αὐτή εἶναι τό δῶρο πρός τό ἀνθρώπινο γένος.

Εὐχαριστοῦμε τήν Παναγία μέ ὕμνους καί λόγους, μέ τούς ὁποίους τονίζουμε τό θεῖο ἔργο Της ἐπί τῆς γῆς. Ὕμνους δοξαστικούς πού ἔχει καθιερώσει ἡ ἐκκλησία γιά νά δοξάσει τό ὑπερύμνητο θεῖο πρόσωπό Της. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός γράφει: “Ἀληθινά δὲν ὑπάρχει γλώσσα ἀνθρώπου, μήτε ὑπερκόσμιος, ἀγγελικός νοῦς ποὺ νὰ μπορεῖ ἐπάξια νὰ ὑμνήσει Ἐκείνη, μὲ τὴν ὁποία μᾶς δόθηκε ἡ δυνατότητα νὰ θεωροῦμε καθαρὰ τὴ δόξα τοῦ Κυρίου”

Εὐχαριστοῦμε τήν Παναγία, ὅταν προσευχόμαστε γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους. Γιά ἐκείνους πού εἶναι μακρυά ἀπό τό Θεό. Μᾶς ζητᾶ νά προσευχόμαστε γιά τή μεταστροφή τῶν ἀνθρώπων στόν Υἱό Της. Νά πλησιάζουμε τόν Κύριο μέ ἀγάπη, γιά νά λάβουμε πλούσιους καρπούς. Νά προσευχόμαστε πάντοτε, καί σέ καλές στιγμές τῆς ζωῆς μας, ὅπου ὑπάρχει ἡ χαρά καί ἡ εὐτυχία. Νά τόν δοξολογοῦμε καί νά τόν ὑμνοῦμε μέ τήν καθαρή ζωή μας. Νά τηροῦμε τίς ἐντολές Του. Αὐτός νά εἶναι ὁ ὁδηγός καί ὁ φάρος τῆς ζωῆς μας. Νά εἴμαστε ὑπάκουοι στό ἅγιο θέλημά Του. Νά προοδεύουμε στήν πνευματική ζωή καί νά ἔχουμε πνευματική ἕνωση μέ τό Θεό.
Ὅπως ἐμεῖς παρακαλοῦμε τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο γιά τή δική μας βοήθεια, τό ἴδιο παρακαλεῖ καί Αὐτή ἐμᾶς νά ἀκοῦμε τόν Υἱό Της, νά ἀκοῦμε καί νά τηροῦμε τίς θεῖες ἐντολές Του γιά τή δική μας σωτηρία.
Ἡ Παναγία μᾶς δείχνει τό δρόμο πρός τόν οὐρανό, ἀρκεῖ νά τόν διαβοῦμε μέ τίς ἀρετές Της, ὥστε νά γίνουμε ἄξιοι τῆς ἀγάπης Της.

(Από το βιβλίο του π.Δαμιανού Ζαφείρη "Η ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ")

E.N.

Κυριακή 28 Ιουλίου 2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ 
 ΑΠΟ ΤΗ  1η  ΕΩΣ ΤΙΣ 14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
 Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ
ΣΤΙΣ 18:30 
ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΙΣ 19:00
 Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ



ΣΑΒΒΑΤΟ  03/8
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΚΥΡΙΑΚΗ   04/8
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00


ΔΕΥΤΕΡΑ  05/8
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ 
ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ 
ΛΑΟΔΙΚΕΙΑΣ κ.κ. ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΥ  19:30


ΤΡΙΤΗ  06/8
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 
ΙΕΡΟΥΡΓΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ
 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ 
ΛΑΟΔΙΚΕΙΑΣ κ.κ. ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΥ  7:00


ΤΡΙΤΗ ΕΣΠΕΡΑΣ 
ΜΕΘΕΟΡΤΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ 
ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΛΙΤΑΝΕΥΣΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΟΣ
ΠΕΡΙΞ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ  19:30
ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ 
Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
ΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΕΝΤΑ ΚΥΡΙΟ



Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Σώμα και Αίμα Χριστού ή ψωμάκι και κρασάκι για έθιμο;

    Στα πλαίσια των ποιμαντικών αναρτήσεων στην ιστοσελίδα του ναού μας παραθέτουμε χρήσιμες συμβουλές και διδαχές για την καλύτερη και ουσιαστικότερη παρουσία μας στην ενοριακή ζωή. Σήμερα παραθέτουμε από την oode και τον π. Σπυρίδων Σκουτή ένα κείμενο για την ορθή μας προετοιμασία και παρουσία κατά τη Θεία Κοινωνία.

Ε.Ν.

   Να βγαίνει το Άγιο Ποτήριο λέγοντας ο Ιερέας «Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε» και να μην πιστεύουμε ότι είναι μέσα στο Άγιο Ποτήριο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού αλλά «κάτι» για να πάει καλά η χρονιά καλά και να κοινωνήσουμε για το καλό.
Τις τελευταίες μέρες καθημερινά με συναντάει κόσμος στα μαγαζιά και στον δρόμο λέγοντας:
«Τι ώρα θα βγάλεις τη Θεία Κοινωνία ανήμερα της Παναγίας;»,
«Πάτερ μου τρεις μέρες τρώω άλαδο γι’ αυτό θα Κοινωνήσω».
«Πάτερ δεν έχω φάει κρέας δέκα μέρες και θα έρθω να μεταλάβω, έχω προετοιμαστεί»,
«Πάτερ, λέω να έρθω να Κοινωνήσω αύριο, έτσι μου ’ρθε, τι λες;».
Για εξομολόγηση, μετάνοια και πνευματική συστολή ούτε λόγος. Το ότι έφαγες χόρτα άλαδα μια βδομάδα αλλά έχεις φάει δέκα ανθρώπους με τη γλώσσα και τους λογισμούς σου δεν το εξετάζουμε... Έτσι βλέπουμε ανθρώπους να κοινωνούν και να είναι και «της Εκκλησίας άνθρωποι» αλλά για κάποιο λόγο κάθε χρόνο γίνονται χειρότεροι , γιατί άραγε;… Γιατί νιώθουν αξιότητα και αυτοδικαίωση όταν πάνε στο Άγιο Ποτήριο αλλά όχι μετάνοια και αυτό μπορεί να γίνει αίτιο δαιμονισμού του ανθρώπου «άνθραξ γαρ εστι τους αναξίους φλέγων». Το ότι απλά νηστέψαμε δεν σημαίνει ότι μπορούμε να μεταλάβουμε. Η νηστεία είναι ένα μέσο πνευματικού αγώνα και όχι ο σκοπός. Ο πνευματικός-εξομολόγος θα κρίνει αν θα μπορούμε να ενωθούμε με τον Χριστό, με την προϋπόθεση ότι έχουμε μετάνοια και κοινωνεί η ίδια μας η ζωή καθημερινά με τον Χριστό και τους ανθρώπους.
Η Θεία Κοινωνία δεν είναι έθιμο, όπως η γιορτή του μελιού, του κρασιού και του αγρότη. Η Θεία Κοινωνία είναι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Για να ενωθούμε μαζί Του χρειάζονται πνευματικές προϋποθέσεις που δεν μπορούμε να τις κρίνουμε εμείς αλλά ο πνευματικός πατήρ που μας παρακολουθεί και στου οποίου το πετραχήλι έχουμε εναποθέσει τη ζωή μας. Αντιμετωπίζουμε το Άγιο Ποτήριο όχι σαν να είναι μέσα ο Χριστός, αλλά σαν να είναι ψωμί και κρασί το οποίο πρέπει να λάβουμε για να μας πάει καλά η χρονιά και να μας έχει ο Θεός καλά, μην πάθουμε κάτι και αρρωστήσουμε. Νομίζουμε ότι η Θεία Μετάληψη θα μας προσφέρει κάποια επίγεια υλική ευλογία σε εμάς ή στα παιδιά μας. Πόση πλάνη Θεέ μου….Βλέπουμε συχνά γονείς να έχουν απαίτηση να κοινωνήσουν πρώτα τα παιδιά τους γιατί σιχαίνονται!!! αν πάει άλλος πρώτος. Άλλες φορές βλέπουμε να απομακρύνουν τα παιδιά από τη Θεία Κοινωνία αν δούνε ότι κοινώνησε προηγουμένως κάποια ηλικιωμένη κυρία. Μιλάμε για βλασφημία απίστευτου μεγέθους….Αν νομίζουμε ότι Κοινωνώντας τρεις φορές τον χρόνο με λίγη νηστεία θα πάμε στον παράδεισο ή θα έχουμε ευλογίες του Θεού για να κερδίσουμε κανένα λαχείο , τότε ζούμε σε πλάνη. Αν ήταν τόσο απλά και ωραία τα πράγματα δεν θα είχαμε ασκητές, στυλίτες ανθρώπους που έδωσαν αίμα για να λάβουν Άγιο Πνεύμα με άσκηση και κόπους. Εμείς νομίζουμε ότι επειδή θα πάμε με την κολόνια, το κουστουμάκι και το ταγεράκι στον Ναό έχοντας φάει ραδίκια άλαδα το βράδυ, θα δούμε το Άκτιστο Φως. Πολλές φορές αντιμετωπίζουμε με περισσότερη σοβαρότητα κοινωνικά γεγονότα από το Άγιο Ποτήριο.  Για αυτό και σύμφωνα με τη λατρευτική τάξη της Εκκλησίας, όταν ο Ιερέας κοινωνεί τον κόσμο, πρέπει να είμαστε όρθιοι και σιωπηλοί, σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει συνήθως, δηλαδή  ότι εκείνη την ώρα πολλοί βρίσκουν ευκαιρία για λίγο κουτσομπολιό.
Τι είναι η Θεία Κοινωνία;… Χαρακτηριστική η  ευχή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στην ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως:
Ευχή Ι´ (Ιωάννου τού Χρυσοστόμου): Πιστεύω, Κύριε, και ομολογώ ότι συ ει αληθώς ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού τού ζώντος, ο ελθών εις τον κόσμον αμαρτωλούς σώσαι, ων πρώτός ειμι εγώ. Έτι πιστεύω ότι τούτο αυτό εστι το άχραντον Σώμά σου και τούτο αυτό εστι το τίμιον Αίμά σου. Δέομαι ουν σου· Ελέησόν με και συγχώρησόν μοι τα παραπτώματά μου, τα εκούσια και τα ακούσια, τα εν λόγω, τα εν έργω, τα εν γνώσει και αγνοία· και αξίωσόν με ακατακρίτως μετασχείν τών αχράντων σου μυστηρίων, εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον. Αμήν.
Αυτό είναι το θεμελίωμα των πάντων, αυτή είναι η πίστη μας. Αυτή είναι η αλήθεια.

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΑΠΟ 22/6 ΕΩΣ 14/7

ΣΑΒΒΑΤΟ 22/6
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 23/6
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΔΕΥΤΕΡΑ 24/6
ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 29/6
ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 30/6
ΣΥΝΑΞΙΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΔΕΥΤΕΡΑ 1/7
ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 6/7
ΣΙΣΩΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 7/7
ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ 
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΠΕΜΠΤΗ 11/7
ΕΥΦΗΜΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 13/7
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 14/7
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Δ΄ΟΙΚ.ΣΥΝΟΔΟΣ)
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  7:00

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ

ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ 
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΙΟΥΝΙΟ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΟ
 Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ
ΣΤΙΣ 19:00


ΤΡΙΤΗ ΕΣΠΕΡΑΣ 4/6/19
ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ 
ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ  21:00

ΠΕΜΠΤΗ 6/6/19
ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 07:00


ΣΑΒΒΑΤΟ 8/6/19
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 07:00


ΚΥΡΙΑΚΗ 9/6/19
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  07:00