Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ


Η  ΕΝΟΡΙΑ  ΜΑΣ   ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ  ΕΠΤΑΗΜΕΡΗ  ΕΚΔΡΟΜΗ       
ΤΡΙΤΗ  12 ΜΑΙΟΥ ΕΩΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΙΟΥ  ΣΤΟ
ΚΑΙΡΟ – ΣΙΝΑ   ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
ΤΡΙΤΗ    12 / 05 / 2020  Αθήνα – Κάιρο
Αναχώρηση από την Ενορία στις 21:00  για αεροδρόμιο.      23:55  πτήση με Αegean airlines για Κάιρο.
 02:00 Τακτοποίηση σε ξενοδοχείο 4 * κοντά στις πυραμίδες σε περιοχή της Γκίζα.
ΤΕΤΑΡΤΗ   13 / 05 / 2020    Κάιρο - Σινά
Αφού πάρουμε πρωινό αρχίζει η ξενάγηση στην πρωτεύουσα της Αιγύπτου από το αρχαιολογικό μουσείο όπου θα εκπλαγείτε από τον πλούτο και την ποικιλία των αρχαιολογικών εκθεμάτων της εποχής των Φαραώ. Στην συνέχεια θα επισκεφθούμε τις πυραμίδες του Χέωπα, Χεφρίνου και Μυκερίνου και την Σφίγγα του Φαραώ Χεφρίνου με σώμα λιονταριού. Αναχώρηση για το Σινά. Άφιξη στην Αγία Αικατερίνη , τακτοποίηση στον ξενώνα , δείπνο διανυκτέρευση.
ΠΕΜΠΤΗ   14 / 05 / 2020   Σινά - Αγία Αικατερίνη
Το πρωί στις 05:30, θα Λειτουργηθούμε στην Ι. Μονής της Αγ. Αικατερίνης. Μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας, παίρνουμε πρωινό στους ξενώνες της Μονής και στην συνέχεια οι Σιναΐτες Πατέρες μας ξεναγούν. Προσκυνάμε τα λείψανα της Αγ. Αικατερίνης, επισκεπτόμαστε το παρεκκλήσιο της «φλεγόμενης και μη καιόμενης Αγίας Βάτου», το πηγάδι του Ιοθώρ, το Οστεοφυλάκιο και θαυμάζουμε στο μουσείο της Μονής σπάνιες εικόνες εικαστικής τέχνης και εκκλησιαστικά κειμήλια ανεκτίμητης αξίας. Το απόγευμα πηγαίνουμε στο Όρος Αγ. Γαλακτιώνος και Επιστήμης, εκεί βρίσκεται το ασκητήριο του Άγ. Παΐσιου, στο οποίο έμεινε για 2 χρόνια.   Δείπνο και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο μας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   15 / 05 / 2020   Σινά - Βηθλεέμ
Παίρνουμε το πρωινό μας. Όσοι  επιθυμούν μπορούν να μεταβούν στο σπήλαιο του Αγ.Ιωάννου της κλίμακος, όπου και εκεί έγραψε ο Άγιος την περίφημη κλίμακα. Αναχωρούμε για τους Αγίους Τόπους και συγκεκριμένα την πόλη της Βηθλεέμ. Άφιξη στην Βηθλεέμ, δείπνο και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο μας.
ΣΑΒΒΑΤΟ   16 / 05 / 2020   Ιεροσόλυμα
Παίρνουμε το πρωινό μας. Ξεκινάμε την ξενάγησή μας από το Ναό της Αναστάσεως στην Αποκαθήλωση, στον Τάφο του Κυρίου, στον φρικτό Γολγοθά, στον τόπο ευρέσεως του Τιμίου Σταυρού. Εξερχόμενοι από τον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως προσκυνάμε το ¨μη μου άπτου¨ όπου εμφανίστηκε ο Κύριος στη Μαρία τη Μαγδαληνή. Συνεχίζουμε την επίσκεψή μας στο παρεκκλήσιο του Αγίου Ιακώβου στη Ρωσική Μονή του Αγίου Αλεξάνδρου Νέφσκυ, όπου διασώζεται η πύλη από την οποία εξήλθε ο Κύριος πορευόμενος προς το Γολγοθά. Στη συνέχεια κατεβαίνουμε την οδό του Μαρτυρίου, επισκεπτόμαστε το Πραιτώριο, την Προβατική Κολυμβήθρα, την Ι. Μ. Αγ. Άννης και τη Φυλακή του Αποστόλου Πέτρου.
Εξερχόμενοι του τείχους προσκυνούμε τον τόπο μαρτυρίου του Πρωτομάρτυρος Στεφάνου και καταλήγουμε στη Γεσθημανή, όπου ο Τάφος της Θεοτόκου. Αφού τελέσουμε την παράκληση της Παναγίας θα μεταβούμε στον κήπο της Αγωνίας. Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για δείπνο και διανυκτέρευση.
ΚΥΡΙΑΚΗ   17 / 05 / 2020   Ιεριχώ
Παίρνουμε το πρωινό μας και αναχωρούμε για την Ιεριχώ. Ανεβαίνουμε στην Ι. Μ. του Αγίου Γεωργίου του Χοζεβίτη και στην Ι.Μ.Σαρανταρίου (Όρος των Πειρασμών). Μεταβαίνουμε στα ύδατα του Προφήτη Ελισσαίου και προσκυνάμε στην Ι. Μ. του Πρ.Ελισσαίου. Εκεί βρίσκεται και η Συκομορέα που ανέβηκε ο Ζακχαίος. Συνεχίζουμε στον τόπο της Βαπτίσεως του Κυρίου στον Ιορδάνη, όπου τελούμε Αγιασμό. Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε την Ι. Μ. του Αγ. Γερασίμου του Ιορδανίτου. Επιστρέφοντας κατευθυνόμαστε στη Βηθανία, όπου είναι ο τάφος τού Αγίου Λαζάρου και η Ιερά Μονή Μάρθας και Μαρίας. Επιστρέφουμε στα Ιεροσόλυμα στο σημείο Αναλήψεως του Κυρίου αφού προηγουμένως επισκεφθούμε το μοναστήρι της Μικρής Γαλιλαίας και την Βηθσφαγή. Ακολουθεί δείπνο και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο μας.
ΔΕΥΤΕΡΑ 18 / 05 / 2020   Βηθλεέμ  -  Αθήνα
Σήμερα, αφού θα λειτουργηθούμε στην Βηθλεέμ όπου γεννήθηκε ο Χριστός, θα προσκυνήσουμε στο Σπήλαιο των σφαγιασθέντων από τον Ηρώδη 14.000 Νηπίων. Κατόπιν θα πάρουμε πρωινό και στη συνέχεια θα επισκεφθούμε το Προσκύνημα των Ποιμένων <Δόξα εν Υψίστοις>. Ακολουθεί προσκύνημα στον Αγ. Θεοδόσιο τον Κοινοβιάρχη, ιδρυτή της κοινοβιακής ζωής. Στο υπόγειο, δίπλα στο Ναό υπάρχουν οι τάφοι του Αγ. Θεοδοσίου, της Αγ. Ευλογίας, της Αγ. Σοφίας και πολλών άλλων Αγίων. Τελευταίο προσκύνημα στον Τάφο του Αγίου Γεωργίου στη Λύδδα. Αναχώρηση για το αεροδρόμιο και την πτήση μας για  Αθήνα  και το Ελευθέριος Βενιζέλος στις 19:50.Άφιξη στην Αθήνα 21:50.
Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο :   800 ευρώ
Περιλαμβάνονται:
           · Αεροπορικό εισιτήριο Αθήνα – Κάιρο / Τελ Αβίβ –Αθήνα με την AEGEAN
            ( συμπεριλαμβάνονται οι φόροι αεροδρομίων )  Έμπειρος συνοδός, ξεναγός.
           · Όλες οι μετακινήσεις με τουριστικά ταξιδιωτικά λεωφορεία
           · 3 Διανυκτερεύσεις στη Βηθλεέμ σε  4* Ξενοδοχείο μεημιδιατροφή
           · 2 Διανυκτερεύσεις στους Ξενώνες στον προαύλιο χώρο της Ι.Μ Αγίας Αικατερίνης
Δεν περιλαμβάνονται:
·       Φιλοδωρήματα(10 €) για όλο το ταξίδι, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΑΤΟΜΟ.
·       Σαραντάριο Όρος  για όποιον επιθυμεί τελεφερίκ 15 €
·       Βίζα Αιγύπτου  ΚΑΙ ΣΙΝΑ 30€ ( απαραίτητη η ισχύς διαβατηρίου 6 μήνες από την ημέρα αναχώρησης)  Είσοδοι σε μουσεία·
·        Επιβάρυνση μονόκλινου επιπλέον  200 ευρώ
       Με τη δήλωση συμμετοχής πρέπει να καταβάλλεται ως προκαταβολή το ποσό των 300 ευρώ
·        



Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019

ΠΕΡΙ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΕΝΟΔΟΞΙΑΣ



Όταν δεις κάποιον να φουσκώνει από υπερηφάνεια, να τεντώνει το λαιμό του, ν' ανασηκώνει τα φρύδια του, να κυκλοφορεί με ακριβά αμάξια, να απειλεί, να κάνει κακό στους συνανθρώπους του, πες του «Γιατί έχει τό­ση αλαζονεία το χώμα και η στάχτη, αφού, και όσο ακόμα ζει, αρχίζει η φθορά του;» (Σοφ. Σειρ. 10:9).

Αυτό ισχύει όχι μόνο για τον κοινό άνθρωπο, αλλά και γι’ αυτόν πού κάθεται σε βασιλικό θρόνο. Μην κοιτάς την βασιλική πορφύρα, το στέμμα, τα χρυσοκέντη­τα ενδύματα. Κοίτα και στοχάσου την ανθρώπινη φύση του βασιλιά. Τότε θ’ ανα­φωνήσεις κι εσύ μαζί με τον προφήτη: «Κάθε άνθρωπος είναι σαν το χορτάρι κι η δόξα του όλη φευγαλέα σαν το αγριολούλουδο» (Ησ. 40:6).

Γιατί, λοιπόν, υπερηφανεύεσαι, άνθρωπέ μου; Κατέβα από τα ύψη της ανόητης αλαζονείας σου και εξέτασε την ευτέλειά σου. Χώμα και στάχτη είσαι, καπνός και χορτάρι και σκιά, χορτάρι κι  αγριολούλουδο. Τί πιο γελοίο από το να καμαρώνεις; Εξουσιάζεις μήπως πολλούς ανθρώπους; Και τί ωφελείσαι, όταν εξουσιάζεις ανθρώπους και εξουσιάζεσαι από τα πάθη σου; Είσαι σαν κι εκείνον πού στο σπίτι του δέρνε­ται από τους υπηρέτες του και στην αγορά εμφανίζεται καμαρωτός επειδή έχει άλλους κάτω από την εξουσία του. Μακάρι να ήσουνα εξουσιαστής των παθών σου και όμοιος μ’ όσους συναντάς στην αγορά. Αν, λοιπόν, είναι αξιοκατάκριτος όποιος υπερηφα­νεύεται για τις πραγματικές αρετές του, δεν είναι στ’ αλήθεια γελοίος όποιος υπε­ρηφανεύεται για πράγματα ολότελα τιποτένια;

Ταλαίπωρε άνθρωπε! Η ψυχή σου λιώνει από την πιο φοβερή αρρώστια, την αρρώστια της αμαρτίας, κι εσύ καμαρώνεις για τα πολλά σου χρήματα και κτήμα­τα; Μα όλα τούτα δεν είναι δικά σου. Κι αν δεν πιστεύεις στα λόγια μου, κοίτα τί έ­γινε μ’ εκείνους πού έζησαν πριν από σένα. Αν, πάλι, είσαι τόσο μεθυσμένος από τα πλούτη ή την δόξα και δεν διδάσκεσαι από τα παθήματα των άλλων, περίμενε λίγο, και θα γνωρίσεις από το δικό σου πάθημα τη ματαιότητα των επίγειων αποκτημά­των και απολαύσεων. Όταν θα φεύγεις από τον πρόσκαιρο αυτό κόσμο και δεν θα έχεις πια στην εξουσία σου ούτε μίαν ώρα, όλα όσα διαθέτεις, χωρίς να το θέλεις, θα τ’ αφήνεις σε άλλους, ίσως μάλιστα σ’ εκείνους πού πρωτύτερα δεν ήθελες καν ν’ αντικρίσεις.

Έχουμε υπερηφάνεια; Η ζωή μας είναι ακάθαρτη, έστω κι αν είμαστε σωματικά αγνοί, έστω κι αν κάνουμε νηστείες, προσευχές, ελεημοσύνες. «Ακάθαρτος είναι μπροστά στον Θεό κάθε υπερήφανος», λέει η Γραφή (Παροιμ. 16:5). Και είναι τόσο μεγάλο κακό η κενοδοξία, όχι μόνο γιατί παρασύρει στην αμαρτία όσους κυριεύει, αλλά και γιατί συνοδεύει συχνά ακόμα και την αρετή. Αν δεν μπορέσει να μας βγάλει από το δρόμο της αρετής, μας βλάπτει χρησιμοποιώντας την ιδία την αρετή, καθώς μας αναγκάζει να υπομένουμε τους κόπους της, μας στερεί όμως τους καρπούς της. Δεν είναι δυνατόν, όταν κανείς επιθυμεί και την αρετή και την δόξα, να πετύχει και τις δύο. Μπορεί, βέβαια, ν’ αποκτήσει και τις δυο, όταν επιδιώκει μόνο τη μία, την ουράνια αρετή, οπότε είναι δυνατό ν’ ακολουθήσει και η δόξα. Όταν, όμως, επιθυμεί και τις δύο, καμιά δεν θα πετύχει.

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019

ΠΕΡΙ ΜΕΤΡΙΟΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗΣ




Μετριοφροσύνη είναι η αρετή του μετριόφρονα. Μετριόφρων είναι αυτός πού δεν σκέφτεται με παράλογο τρόπο τα σχετικά με τον εαυτό του. Ο μετριόφρων δεν κομπάζει με τον λόγο του, ούτε δίνει διαλέξεις βαρυσήμα­ντες και υπερφίαλες, αλλά σε όλα αφαιρεί την υπερβολή. Εξυπηρετικός και χρήσιμος στους φίλους, μαλακός στους δούλους, ανεξίκακος προς τους θρασείς, φιλάνθρωπος στους ταπεινούς, παρηγορητής των κακοποιημένων, επι­σκεπτόμενος αυτούς πού υποφέρουν ποτέ κανέναν δεν βλέπει αφ' υψηλού, είναι γλυκός όταν μιλάει, ευχάριστος όταν αποκρίνεται, φρόνιμος και ευπρόσιτος σε όλους. Ούτε εγκωμιάζει τον εαυτό του, ούτε ζητάει να τον εγκω­μιάζουν οι άλλοι. Δεν δέχεται άσεμνες κουβέντες, σκεπά­ζει δε όσα πλεονεκτήματά του μπορεί.
Ο ταπεινόφρων κα­θιστά τον εαυτό του τύπο και υπογραμμό της σεμνότητας και της ευγένειας.
Ο μετριόφρων ελκύει την αγάπη και την υπόληψη όλων· απ' όλους δε επαινείται και τιμάται. Ο μετριόφρων, από την αγάπη του για τον άνθρωπο, ταπεινώνεται και νικάει με τη μετριοφροσύνη του τους υψηλόφρονες και τους αγέρωχους. Η μετριοφροσύνη στολίζει αυτούς που την έχουν και τους περιβάλλει με το κόσμημα της ευπρέπειας.
Ταπεινοφροσύνη! Μεγάλη αρετή, υψοποιός δύναμη, πηγή όλων των καλών. Γερό και σταθερό θεμέλιο όλων των αρετών. Οδηγός ηθικής ανύψωσης· κλίμακα ηθικής τε­λειοποίησης· μέσον φιλίας και κοινωνίας με τον Θεό· αρχή επίγνωσης του εαυτού μας και τελειοποίηση της αληθινής γνώσης του Θεού.
Μεγάλη πρόοδος στ' αλήθεια, άκρα τιμιότητα, εξαίσιο αξίωμα η ταπεινοφροσύνη! Όντως μητέρα και τροφός και ρίζα και προϋπόθεση των αγαθών. Χωρίς αυτή, είμαστε άξιοι αποστροφής από τον Θεό, μολυσμένοι και ακάθαρτοι.
Είναι θεμέλιο της καθ' ημάς φιλοσοφίας, η οποία διδάσκει με ασφάλεια τις υψηλές περί Θεού και κόσμου αλήθειες, αφού η ταπεινοφροσύνη είναι φορέας της πίστης στον Θεό. Αν δεν μπει αυτή πρώτη, σαν θεμέλιο της ηθικής οικο­δομής, μύρια να οικοδομήσεις πάνω στην υψηλοφροσύνη, ακόμη και ελεημοσύνη και προσευχές και νηστείες και κάθε αρετή, τα πάντα, άσκοπα και μάταια θα οικοδομούνται και θα γκρεμίζονται πολύ εύκολα, σύμφωνα με την παραβολή του ευαγγελίου για την οικοδομή εκείνη πού είχε κτιστεί πάνω στην άμμο, αφού δεν υπάρχει κανένα από τα κατορθώματά μας πού να μην τη χρειάζεται.
Τίποτα δεν υπάρχει πού να μπορεί να σταθεί χωρίς αυτήν αλλά και για τη σω­φροσύνη να πεις και για την παρθενία, ή για την αδιαφορία στα χρήματα, ή για ο,τιδήποτε, αν λείπει η ταπεινοφροσύ­νη, είναι όλα ακάθαρτα και σιχαμερά.
Ο άγιος Αμβρόσιος λέει ότι όσο ταπεινώνεται η ψυχή, τόσο πιο πολύ δέχεται τη θεία χάρη και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Επίσης, ο Σειράχ λέει: «Όσο μεγάλος είσαι, τόσο πε­ρισσότερο να ταπεινώνεις τον εαυτό σου και θα βρεις χάρη από τον Κύριο».
Αληθινός δε ταπεινόφρων δεν είναι αυτός πού δεν έχει ούτε μια αξία ώστε να υπερηφανευθεί, αλλά αυτός πού έχει αρετές και μπορεί να υψηλοφρονεί· ωστόσο, δεν περηφα­νεύεται γι' αυτές και ταπεινοφρονεί έχοντας επίγνωση του εαυτού του.
Αυτός είναι αληθινός ταπεινόφρων. Αληθινή ταπεινοφροσύνη υπάρχει όταν κάποιος, ενώ είναι σπου­δαίος, ταπεινώνει τον εαυτό του. Ο θείος Χρυσόστομος λέει: «Τούτο είναι ταπεινοφροσύνη, όταν κανείς, ενώ έχει αφορμές να υπερηφανευθεί, συγκρατεί τον εαυτό του, ταπεινώνεται, μετριοφρονεί. Στον άνθρωπο πού ενώ είναι αμαρτωλός, θεωρεί τον εαυτό του ταπεινό, ταπεινοφρο­σύνη δεν υπάρχει». Και κατόπιν: «Ταπεινοφροσύνη είναι η ταπείνωση του φρονήματος· ταπεινοφροσύνη είναι να αντιμετωπίζεις με γενναιότητα τις προσβολές των άλλων, να βλέπεις βαθιά την αμαρτία σου, να υπομένεις τις κατη­γορίες».
Ο Μέγας Βασίλειος λέει: «Μακάριος αυτός πού απέκτησε την αρετή της ταπεινοφροσύνης και, παρότι αξίζει, δεν υπερηφανεύεται. Ο υψηλόφρων τυφλώνεται και πέ­φτει σε αμαρτία καθοδηγούμενος από λογισμούς του Δια­βόλου».
Ο άγιος Μακάριος λέει: «Αυτός πού έχει ζωή πλούσια, άνετη και με δόξα, αλλά διατηρεί ταπεινό φρόνημα, αυτός είναι μακάριος. Ο ταπεινός ουδέποτε μπορεί να πέσει, γιατί πώς να κινδυνεύει να πέσει, αφού θέτει τον εαυτό του κάτω απ' όλους;».
Ο δε Χρυσόστομος συμπληρώνει: «Αυτό είναι ταπεινοφροσύνη: αυτός πού από τα κατορθώματά του στέκει υψη­λά, αλλά μέσα στον νου του ταπεινώνει τον εαυτό του». Και στη συνέχεια: «Ποια είναι η κεφαλή της αρετής; Η ταπεινο­φροσύνη. Αυτή η κεφαλή, αντί τρίχες και μαλλιά, προσφέ­ρει θυσία στον Θεό τον εαυτό της. Είναι βωμός χρυσός και θυσιαστήριο πνευματικό».
Αληθινά μακάριοι αυτοί που κατέκτησαν την ταπεινοφροσύνη, γιατί είναι γραμμένο ότι «ο Κύριος αντιτάσσε­ται στους υπερήφανους και δίνει χάρη στους ταπεινούς».

Άγιος Νεκτάριος

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

8η ΕΚΘΕΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Ένα εξαιρετικό τριήμερο ποικίλων εκδηλώσεων με άξονα το ορθόδοξο χριστιανικό βιβλίο στο κέντρο της Αθήνας.


Είναι ανάγκη να εκπαιδευτούμε στη φιλαναγνωσία, να αγαπήσουμε το βιβλίο και να μυηθούμε στον υπέροχο κόσμο των σελίδων.









 Μέσα από το πρόγραμμα των εκδηλώσεων δίνεται η ευκαιρία σε όλους να ακούσουμε σπουδαίους επιστήμονες και στοχαστές, να έρθουμε σε επικοινωνία με σημαντικούς θεολόγους και συγγραφείς και να γνωρίσουμε από κοντά όλες τις καινούριες εκδόσεις στον χώρο του χριστιανικού βιβλίου.



Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Η ενορία μας στα πλαίσια του φιλανθρωπικού της έργου για άλλη μια φορά βρέθηκε στο πλευρό σε οικογένειες που έχουν παιδιά στο ειδικό σχολείο Καλλιθέας που βρίσκεται επί των οδών Δημοσθένους και Αχιλλέως. 

Οι δάσκαλοι παρέλαβαν τρόφιμα που συγκεντρώθηκαν από το Ε.Φ.Τ. της ενορίας, αλλά κι από τη συμμετοχή αρκετών ενοριτών μας, προκειμένου να τα παραδώσουν στις συγκεκριμένες οικογένειες που είναι σε δύσκολη θέση!!!

Οι δάσκαλοι ευχαρίστησαν θερμά όλους τους συνεργάτες του Ιερού Ναού που συνδράμουν σε αυτή την ευλογημένη δραστηριότητα της Ενορίας και μετέφεραν και τις ευχαριστίες των εποφελουμένων γονέων και παιδιών του σχολείου εκφράζοντας τη βαθιά ευγνωμοσύνη τους !!!

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

Η ενορία μας πραγματοποίησε από 7-13/10 προσκυνηματική εκδρομή στο νησί της Κρήτης, απ΄ όπου και τα φωτογραφικά στιγμιότυπα.










ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ

Ο εξοχότατος υπουργός των εξωτερικών κύριος Νικόλαος Δένδιας μας έκανε την τιμή για δεύτερη φορά και επισκέφθηκε την ενορία μας την περασμένη Κυριακή 13/10 για να παρακολουθήσει με ευλάβεια και σεμνότητα τη Θεία Λειτουργία.
Την Θεία Λειτουργία τέλεσαν οι πανοσιολογιώτατοι αρχιμανδρίτες π. Σισώης και π. Πρόδρομος.


Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ ΜΑΣ


Ανταποκρινόμενοι στο αίτημα, εδώ και καιρό, πολλών γονέων δημιουργήσαμε από φέτος στα κατηχητικά μας ένα καινούριο τμήμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας (προνήπιο, νήπιο και Α΄ Δημοτικού) το οποίο θα λειτουργεί κάθε Σάββατο 11:00-12:00 στο πνευματικό μας κέντρο (Ξενοφώντος 53), ώστε τα παιδιά να μπαίνουν στον χώρο της εκκλησιαστικής κατηχητικής συντροφιάς όσο το δυνατόν νωρίτερα, με τρόπο φυσικό και τρυφερό.

Όσοι γονείς το επιθυμούν μπορούν να φέρουν τα παιδιά τους, στηρίζοντας την καινούρια μας αυτή προσπάθεια.

   

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΝΕΑΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ



Την Κυριακή μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας τελέσαμε στο Ναό μας τον αγιασμό της έναρξης της νέας κατηχητικής περιόδου.

Ο π. Βασίλειος μετά το τέλος του αγιασμού επεσήμανε σε γονείς και παιδιά τον σκοπό που θέτουν οι νεανικές κατηχητικές συντροφιές της ενορίας μας. Να κάνουμε τον χώρο της Εκκλησίας και το πρόσωπο του Χριστού οικείο στα παιδιά, ακριβώς όπως ο 12ετής Ιησούς το διατύπωσε τόσο απλά και ξεκάθαρα στη μητέρα Του: ΄΄μα δεν ξέρατε πως θα με βρείτε στο σπίτι του πατέρα μου;΄΄. Δεν είναι τόσο η απόκτηση γνώσεων, επεσήμανε ο π. Βασίλειος, όσο η απόκτηση των εμπειριών, η βίωση μιας σχέσης. 

Μετά το τέλος του αγιασμού οι κατηχητές μας είχαν ετοιμάσει στο προαύλιο του Ναού ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Οι γονείς ζωγράφισαν τις δικές τους τσάντες ενώ τα παιδιά δημιούργησαν μια ωραία μολυβοθήκη για το γραφείο τους.

Ένα κέρασμα για όλους όσους ήμασταν εκεί έκλεισε την όμορφη αυτή στιγμή μας.

Καλό ταξίδι, χαρούμενες συντροφιές μαζί με τον Χριστό μας!!









Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ



Ἀνάμεσα στὸ πλῆθος τῶν ἁγίων, ποὺ κοσμοῦν τὸ πνευματικὸ στερέωμα τῆς ἁγιοτόκου πόλεως τῶν Ἀθηνῶν, ξεχωριστὴ θέση κατέχει ὁ Οὐρανοβάμων καὶ Ἱεροφάντωρ Ἅγιος Ἰερόθεος, ὁ σοφὸς καὶ εὐκλεὴς αὐτὸς πρῶτος ἱεράρχης τῆς Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ἀθηνῶν.
 Ὁ Ἅγιος Ἰερόθεος γεννήθηκε στὴν περιώνυμη πόλη τῶν Ἀθηνῶν ἀπὸ ἐπιφανῆ οἰκογένεια ἐπὶ τῶν ἡμερῶν τοῦ αὐτοκράτορος Αὐγούστου, λίγα μόλις χρόνια πρὶν τὴ Γέννηση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Σύμφωνα μὲ τὴν παράδοση ὑπῆρξε ἕνας ἀπὸ τοὺς ἐννέα βουλευτές, ποὺ ἀποτελοῦσαν τὴ Γερουσία τοῦ Ἀρείου Πάγου, ποὺ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη ἦταν τὸ ἀνώτατο δικαστήριο. Ὁ Ἰερόθεος εἶχε σπουδάσει Πλατωνικὴ φιλοσοφία στὴν περίφημη Φιλοσοφικὴ Σχολὴ τῶν Ἀθηνῶν καὶ εἶχε μυηθεῖ, ὅπως καὶ οἱ ἄλλοι βουλευτὲς τοῦ Ἀρείου Πάγου, στὰ Ἐλευσίνια Μυστήρια.

Ὅμως τὸ 51 μ.Χ. ἡ ἄφιξη στὴν Ἀθήνα τοῦ θεηγόρου Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου, ποὺ κηρύσσει Ἰησοῦν Χριστὸν Ἐσταυρωμένο καὶ Ἀναστάντα, θέτει τὴ βάση γιὰ τὴν ἵδρυση μιᾶς ὀλιγάριθμης χριστιανικῆς κοινότητας. Ἀνάμεσα στοὺς πρώτους, ποὺ ἄκουσαν μὲ προσοχὴ τὸ πύρινο σταυροαναστάσιμο κήρυγμα καὶ σαγηνεύτηκαν ἀπὸ τὰ μηνύματα τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ ἦταν καὶ ὁ διαπρεπὴς πλατωνικὸς φιλόσοφος Ἰερόθεος. Ἡ εὐρεία του μόρφωση καὶ ἡ ὀξεία του ἀντίληψη ὄχι μόνο δὲν στάθηκαν ἐμπόδια στὸ νὰ ἀκολουθήσει καὶ νὰ ἀσπασθεῖ τὴ χριστιανικὴ πίστη, ἀλλὰ ἀφοῦ βαπτίσθηκε πρῶτα χριστιανός, ἀναδείχθηκε ἀργότερα δυναμικὸς καὶ χαρισματικὸς ἱεράρχης καὶ ἐξελέγη μάλιστα πρῶτος ἐπίσκοπος τῆς Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῶν Ἀθηνῶν. 

Ἡ φλογερή του πίστη καὶ ὁ ἔνθεος ζῆλος του τὸν ἀνέδειξαν σὲ ἔνθερμο μυσταγωγὸ τῆς χριστιανικῆς ἀλήθειας καὶ τῶν σωτήριων διδαγμάτων αὐτῆς, ἀφοῦ ὑπῆρξε ὁ σοφὸς διδάσκαλος καὶ πνευματικὸς καθοδηγητὴς δύο ἐπιφανῶν Ἀθηναίων ἀνδρῶν, τοῦ Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου, ὁ ὁποῖος τὸν διαδέχθη στὸν ἐπισκοπικὸ θρόνο τῶν Ἀθηνῶν καὶ τοῦ Ἁγίου Ἀριστείδου, τοῦ ἐνδόξου αὐτοῦ Ἀθηναίου φιλοσόφου καὶ ἀπολογητοῦ, ὁ ὁποῖος γεννήθηκε, ἔζησε καὶ μαρτύρησε τὸν 2ο μ.Χ. αἰώνα στὴν περιώνυμη πόλη τῶν Ἀθηνῶν.

Ὁ Ἅγιος Ἰερόθεος ἀνέπτυξε μεγάλη ἱεραποστολικὴ δράση στὴν Ἀθήνα καὶ ἀναδείχθηκε εὐκλεὴς ἱεράρχης, θεῖος διδάσκαλος καὶ πολύτιμος ἐκκλησιαστικὸς συγγραφέας μὲ βαθυστόχαστα συγγράμματα, ποὺ ἀποκαλύπτουν τὴ βαθύτατη σοφία καὶ τὴν πλούσια εὐρυμάθειά του. Ἄξιο θαυμασμοῦ εἶναι τὸ θεώρημα τοῦ Ἁγίου Ἰεροθέου περὶ τῆς Ἁγίας Τριάδος, τὸ ὁποῖο βρίσκεται σὲ κώδικα στὴ βιβλιοθήκη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Μεγίστης Λαύρας τοῦ Ἁγίου Ὅρους καὶ ἀπεικονίζει τὴν Τριαδικὴ Θεότητα μέσα σὲ ἕξι κύκλους, ὅπου ὁ ἕνας εἶναι μκρότερος ἀπὸ τὸν ἄλλο.

Ὁ θεόληπτος πρῶτος ἐπίσκοπός τῶν Ἀθηνῶν, Ἅγιος Ἰερόθεος, ἀναδείχθηκε καὶ χαρισματικὸς ὑμνολόγος, ἀφοῦ σύμφωνα μὲ τὴν παράδοση ἁρπάχθηκε ἀπὸ νεφέλη καὶ παρευρέθηκε μαζὶ μὲ τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους, τὸν Ἅγιο Διονύσιο τὸν Ἀρεοπαγίτη καὶ τὸν Ἅγιο Τιμόθεο στὴν Κοίμηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. 

Ὁ Ἅγιος Ἰερόθεος, ἀφοῦ πλούτισε τὸ κλεινὸν Ἄστυ τῶν Ἀθηνῶν μὲ τὴ θεία διδασκαλία του καὶ τὸ πολύπλευρο ἔργο του ὡς ἄξιος συνεχιστὴς τοῦ μηνύματος τῆς χριστιανικῆς ἀλήθειας, ποὺ δίδαξε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στὴ μέχρι προτινὸς εἰδωλολατρικὴ Ἀθήνα, ἐκοιμήθη ἐν εἰρήνη σὲ βαθύτατα γηρατειὰ κατὰ τὸ τελευταῖο τέταρτο τοῦ 1ου μ.Χ. αἰώνα.  

Ἡ μνήμη τοῦ τιμᾶται ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας στὶς 4 Ὀκτωβρίου καὶ ἡ τιμία κάρα τοῦ φυλάσσεται ὡς ἀσύλητος καὶ πολυτίμητος θησαυρὸς στὴν ὁμώνυμη Ἱερὰ Μονὴ στὰ Μέγαρα Ἀττικῆς.


ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ


Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Ο ΘΕΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ



Ο θείος έρως είναι και εκστατικός, αφού δεν επιτρέπει στους εραστές ν' ανήκουν στον εαυτό τους αλλά τους παραδίνει στους ερωμένους τους. Τούτο το φανερώνουν τα υπέρτερα που αφιερώνονται στην πρόνοια των κατώτερων και τα ομόστοιχα στη μεταξύ τους συνάφεια, όπως επίσης και τα κατώτερα αποβλέπουν στη θεϊκότερη επιστροφή προς τα πρώτα.

Γι' αυτό κι ο μέγας Παύλος κυριευμένος από το θείο έρωτα και κοινωνώντας την εκστατική του δύναμη φωνάζει μ' ένθεο στόμα· «Δε ζω πια εγώ· μέσα μου ζει ο Χριστός», ως αληθινός εραστής, πού είναι, όπως ο ίδιος λέει, σ' έκσταση από τον εαυτό του μέσα στο Θεό και δε ζει τη δική του ζωή αλλά του ερωμένου, πού του είναι εξαιρετικά αγαπητή.

Πρέπει να τολμήσουμε να πούμε για χάρη της αλήθειας και τούτο, ότι και ο Ίδιος ο Αίτιος όλων, εξαιτίας του ωραίου και αγαθού έρωτα προς όλα, από υπερβολή ερωτικής αγαθότητας γίνεται έξω εαυτού με τις πρόνοιές Του προς όλα τα όντα και είναι σα να νιώθει ότι θέλγεται από αγαθότητα, αγάπη κι έρωτα. Και από την κατάσταση υπεροχής έναντι όλων και χωρισμού από όλα, κατεβαίνει στην περιοχή όλων με μια υπερούσια δύναμη έκστασης πού δεν τον βγάζει ωστόσο από τον εαυτό Του. Για το λόγο αυτό και οι δεινοί στα θεία τον αποκαλούν ζηλότυπο, επειδή τρέφει πολύ αγαθό έρωτα προς τα όντα, έχει ζηλοτυπία, και όσα τον ποθούν ζηλεύει και για όσα αυτός προνοεί.

Ο έρως και το εραστό ανήκουν πέρα ως πέρα στο ωραίο κι αγαθό, προϋπάρχουν στο ωραίο κι αγαθό και υπάρχουν και δημιουργούνται εξαιτίας του ωραίου κι αγαθού.

Άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης

Περί Θείων ονομάτων», 4,12)

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

ΟΣΙΟΥ ΣΙΛΟΥΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΘΩΝΙΤΟΥ

Λόγος περί λογισμών και πλάνης

     Να θυμάσαι και να φοβάσαι δύο λογισμούς. Ο ένας λέει: «Είσαι άγιος» και ο άλλος: «Δεν θα σωθείς». Κι οι δύο αυτοί λογισμοί προέρχονται από τον εχθρό, και δεν έχουν αλήθεια μέσα τους. Εσύ, όμως, να σκέφτεσαι: «Εγώ είμαι μεγάλος αμαρτωλός, αλλά ο Ελεήμων Κύριος αγαπά πολύ τους ανθρώπους και θα συγχωρέσει και σ’ εμένα τις αμαρτίες μου».


      Πίστευε έτσι, και θα γίνει σύμφωνα με την πίστη σου: Θα σε συγχωρήσει ο Κύριος. Μη βασίζεσαι, όμως, στους προσωπικούς σου αγώνες, έστω και αν είσαι μεγάλος ασκητής. Ένας ασκητής μου έλεγε: «Βεβαίως θα ελεηθώ, γιατί κάνω τόσες μετάνοιες την ημέρα». Όταν, όμως, ήρθε ο θάνατος, «διέρρηξε τα ιμάτιά του».   

       Όχι, λοιπόν, για τις ασκήσεις μας, αλλά δωρεάν, κατά τη χάρη Του ελεεί ο Κύριος. Ο Κύριος θέλει την ψυχή να είναι ταπεινή, άκακη, και να συγχωρεί τους πάντες με αγάπη· τότε και ο Κύριος συγχωρεί με χαρά. Ο Κύριος τους αγαπά όλους, και εμείς οφείλουμε να Τον μιμούμαστε και να αγαπούμε τους πάντες, και αν δεν μπορούμε, τότε πρέπει να Τον παρακαλούμε, και ο Κύριος δεν θα αρνηθεί, αλλά θα βοηθήσει με τη χάρη Του.

     Όταν ήμουν ακόμα αρχάριος, γνώρισα την αγάπη του Θεού, που είναι απερίγραπτη. Η ψυχή αισθάνεται συν Θεώ και εν Θεώ, και το πνεύμα χαίρεται για τον Κύριο, έστω και αν το σώμα αποκάμνει από την αγαθότητα του Θεού. Μπορείς, όμως, να χάσεις αυτήν την χάρη και με έναν κακό λογισμό.

     Με τον κακό λογισμό εισέρχεται μέσα μας μία εχθρική δύναμη, και τότε σκοτίζεται η ψυχή και τη βασανίζουν κακές σκέψεις. Τότε ο άνθρωπος αισθάνεται την απώλειά του και καταλαβαίνει ότι ο ίδιος, χωρίς τη χάρη του Θεού, είναι μόνο «γη και σποδός».
Η ψυχή που γνώρισε τον Κύριο, μαθαίνει από τη μακροχρόνια πείρα της, ότι, αν ο άνθρωπος ζει σύμφωνα με τις εντολές, τότε αισθάνεται, έστω και λίγο, τη χάρη μέσα του κι έχει παρρησία στην προσευχή. Αν, όμως, αμαρτήσει με κάποιον λογισμό και δεν μετανοήσει, τότε κρύβεται η χάρη και η ψυχή θρηνεί και οδύρεται ενώπιον του Θεού.
Έτσι η ψυχή διέρχεται όλη της τη ζωή στον αγώνα με τους λογισμούς. Εσύ, όμως, μη μένεις στην ακηδία εξαιτίας του αγώνα, γιατί ο Κύριος αγαπά τον ανδρείο αγωνιστή.

    Πονηροί λογισμοί καταπονούν την υπερήφανη ψυχή, και αν δεν ταπεινωθεί, δεν θα βρει ανάπαυση από αυτούς. Όταν αμαρτωλοί λογισμοί σε πολιορκούν, φώναζε προς τον Θεό σαν τον Αδάμ: «Κύριε, Ποιητή μου και Πλάστη μου, βλέπεις ότι η ψυχή μου τυραννιέται από τους λογισμούς… Ελέησέ με». Και όταν στέκεσαι ενώπιον του Δεσπότου, να θυμάσαι πάντα ότι Αυτός θα εκπληρώσει όλα τα αιτήματά σου, αν είναι ωφέλιμα σε σένα.

   Ήρθαν σύννεφα, κρύφτηκε ο ήλιος και σκοτείνιασε. Έτσι για ένα λογισμό υπηρηφάνειας στερείται η ψυχή τη χάρη και την καλύπτει το σκοτάδι. Αλλά και πάλι με έναν ταπεινό λογισμό επανέρχεται η χάρη. Αυτό το γνώρισα εκ πείρας.

     Να ξέρεις ότι, αν ο λογισμός σου συνηθίζει να παρατηρεί ανθρώπους, πως ζει ο ένας ή ο άλλος, αυτό είναι ένδειξη υπηρηφάνειας. «Πρόσεχε τον εαυτό σου». Παρατήρησε τον εαυτό σου και θα δεις: Μόλις η ψυχή αποκτήσει έπαρση έναντι του αδελφού, αμέσως ακολουθεί κάποιος λογισμός όχι ευάρεστος στον Θεό, και αυτό, για να ταπεινωθεί η ψυχή.

    Αν, όμως, δεν ταπεινωθεί, τότε έρχεται ένας μικρός πειρασμός. Και αν πάλι δεν ταπεινωθεί, αρχίζει ο πόλεμος της σαρκός. Και αν πάλι δεν ταπεινωθεί, τότε πέφτει πάλι σε κάποιο μικρό αμάρτημα. Αν και τότε δεν ταπεινωθεί, θα έλθει μεγαλύτερη αμαρτία. Κι έτσι θα αμαρτάνει, ωσότου ταπεινωθεί.

     Μόλις, όμως, ταπεινωθεί, αμέσως θα δώσει ο Ελεήμων Κύριος στην ψυχή ειρήνη και κατάνυξη, και τότε θα περάσουν όλα τα κακά και θα απομακρυνθούν όλοι οι εχθρικοί λογισμοί. Έπειτα, όμως, πρέπει να κρατάς με όλες σου τις δυνάμεις την ταπείνωση, αλλιώς θα ξαναπέσεις στην αμαρτία.

   Βλέποντας ο Κύριος ότι η ψυχή δεν είναι στερεωμένη στην ταπείνωση, απομακρύνει τη χάρη, αλλά εσύ μη φοβάσαι: Η χάρη είναι μέσα σου, αλλά κρυμμένη. Μάθε να σταματάς αμέσως τους λογισμούς. Αν, όμως, ξεχάσεις και δεν τους διώξεις αμέσως, τότε πρόσφερε μετάνοια. Κοπίασε σε αυτό, για να αποκτήσεις τη συνήθεια. Η ψυχή αποκτά συνήθεια, αν την διδάξεις, και ενεργεί έτσι σε όλη της τη ζωή.

    Ο αγαθός άνθρωπος έχει αγαθούς λογισμούς και ο πονηρός πονηρούς. Όλοι, όμως, οφείλουν να μάθουν τον πόλεμο με τους λογισμούς, και να μάθουν να μετατρέπουν τους κακούς λογισμούς σε αγαθούς. Αυτό είναι σημάδι πεπειραμένης ψυχής.

    Ρωτάς πώς γίνεται αυτό; Να! Όπως ο ζωντανός άνθρωπος αισθάνεται πότε κρυώνει και πότε ζεσταίνεται, το ίδιο και όποιος γνώρισε εκ πείρας το Άγιο Πνεύμα ακούει πότε υπάρχει στην ψυχή του η χάρη και πότε έρχονται τα πονηρά πνεύματα.

    Ο Κύριος δίνει στην ψυχή τη σύνεση να αναγνωρίζει την έλευσή Του και να Τον αγαπά και να κάνει το θέλημά Του. Επίσης η ψυχή αναγνωρίζει τους λογισμούς του εχθρού όχι από την εξωτερική τους μορφή, αλλά από την επενέργειά τους στην ψυχή.

     Οι εχθροί εύκολα εξαπατούν εκείνον που δεν έχει την πείρα αυτή. Οι εχθροί έπεσαν από υπερηφάνεια και μας παρασύρουν στην ίδια πτώση, υποβάλλοντας λογισμούς επαίνου. Και αν η ψυχή δεχθεί τον έπαινο, τότε η χάρη φεύγει, εφόσον δεν ταπεινώνεται η ψυχή. Και έτσι σε όλη τη ζωή ο άνθρωπος θα μαθητεύει στην ταπείνωση του Χριστού. Αν δεν το μάθει αυτό η ψυχή, δεν θα γνωρίσει ανάπαυση από τους λογισμούς και δεν θα μπορέσει να προσευχηθεί με καθαρό νου.

    Όταν η ψυχή διδαχθεί από τον Κύριο την αγάπη τότε θλίβεται για όλο τον κόσμο, για όλη τη κτίση του Θεού και προσεύχεται ώστε όλοι να μετανοήσουν και να δεχθούν τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Εάν όμως η ψυχή χάσει τη Χάρη, φεύγει απ’ αυτήν και η αγάπη, διότι χωρίς τη χάρη του Θεού είναι αδύνατο να αγαπά κανείς τους εχθρούς τους, και τότε είναι που ξεπηδούν από την καρδιά πονηροί λογισμοί, όπως μας λέει και ο Κύριός μας. Όταν επικαλούμαστε το άγιο όνομα του Κυρίου γίνεται μεγάλη γαλήνη μέσα στη ψυχή μας.

   Χωρίς την ταπείνωση του Χριστού δεν καθαρίζεται ο νους μας και η ψυχή μας ουδέποτε θα αισθάνεται αναπαυμένη στη παρουσία του Θεού, αλλά πάντοτε θα ταράζεται από διάφορους λογισμούς, οι οποίοι μας εμποδίζουν να βλέπουμε νοερά τον Θεό.

     Ω, τι σπουδαία που είσαι η κατά Χριστόν ταπείνωση! Όποιος σε γεύθηκε ορμά προς τον Θεό με ακόρεστη διάθεση κάθε ημέρα και κάθε νύχτα. 

      Ω, Κύριε, χάρισέ μας να σε υμνούμε μέχρι της τελευταίας μας αναπνοής.