Ο Ιωσήφ Σαρειδάκης, με τη τρίτη του αυτή ποιητική συλλογή με τίτλο «Οι κορμοράνοι του Μακάου», αδιαμφισβήτητα αποδεικνύει τη σταθερά ανοδική του πορεία στην ποίηση.
Τα ποιήματα αυτής της συλλογής αφήνουν τον αναγνώστη με ένα μυαλό που σφυροκοπά και με μία ψυχή επαναστατημένη.
Αποδεικνύουν ότι ο μόνος αξιόπιστος συνταξιδιώτης, ο μόνος στον οποίο πραγματικά μπορείς να βασιστείς είναι ο αληθινός εαυτός σου.
Αλμυροδεμένα ποιήματα, λέξεις και θάλασσες αλαργινές, μιας ναυτοσύνης πλούσιας σε εμπειρία και γνώση.
Και έρχεται μετά η θαλασσογραφία, ο θαυμαστός θαλάσσιος πλούτος δια χειρός του ποιητή, να υπερβεί τη γλωσσική περιοχή με τρόπο γλυκερό, να γεμίσει όλες τις αισθήσεις, όραση, ακοή, αφή και γεύση ώστε να τις ολοκληρώσει σε ένα ταξίδι του νου που λαμβάνει σάρκα και οστά.
Ο ποιητής Ιωσήφ Σαρειδάκης κατορθώνει να μεταφέρει τον αναγνώστη-θεατή σε κόσμους όπου η θάλασσα και ο ορίζοντας γίνονται πραγματικά ένα. Η διαδρομή διαμορφώνει την πραγματικότητα. Το ύφος των στιχουργημάτων είναι καββαδικά προσομοιασμένο, άλλα η γλώσσα του συγγραφέα είναι απόλυτα και μοναδικά δική του.<<Έσμιξα μ’ έναν φίλο σ’ ένα ταξίδι στην Αμερική,
λόγο αβαρίας μείναμε μέρες σ’ εκείνο το λιμάνι,
δεν θα ξεχάσω ποτέ του κόσμου εκείνου το χαρμάνι,
Σάββατο βράδυ σε έναν δρόμο με μια εικόνα τραγική.Θρυμματισμένα όνειρα σε μια σακούλα πλαστική,
καράβι το πεζοδρόμιο στης παραίσθησης ταξίδια,
σώματα απ’ την ουσία, στην άκρη με σαρίδια,
του δρόμου η όψη όνειδος και η οσμή φρικτή.Αλλοι μποτζάρουν και λες θα πέσουν κατά γη,
άλλοι χορεύουν με σπασμούς σαν κολασμένοι,
άλλοι σαν να φιλούν τα γόνατα τους παγωμένοι,
κι άλλοι στο πεζοδρόμιο ξαπλωμένοι σαν νεκροί.
Όλοι μοιάζουν στη δικής τους ράμπα πρωταγωνιστές,
σ’ ένα έργο γραμμένο, σε μέτρο τραγωδίας
κι εμείς όλοι θεατές της ανάλγητης τούτης κοινωνίας,
τραβάμε φωτογραφίες των ηρώων, αναμνηστικές>>.
“Πορείες μακρινές θα χαράξω,στους κόσμους των αστερισμών θα χαθώ,στης Ανδρομέδας σοκάκια να κάνω σεργιάνι,στον άπλετο χώρο, εκεί που γεννιέται το φως. ”“Σίκινος, Σίφνος, Σέριφος, της Αμοργού η Ααγκάδα,
Κάσος, Κύθνος, Κίμωλος, παιδιά ενός Θεού,Ανάφη και Φολέγανδρος στο φως του ήλιου αντάμα,των Μακάρων τα νησιά είναι εδώ, μην ψάχνεται αλλού. ”
Ο ερωτισμός ξεχειλίζει από τη ζωή μέχρι τη θάλασσα για να καταλήξει στη γυναικεία φλόγα. Ερωτισμός που διαχέει κάθε λέξη και την θεώνει αποδίνοντας σχήμα και μορφή υπεράνθρωπη, Νιτσεϊκή. Γιατί η καρδιά και η γραφή του ποιητή Ιωσήφ Σαρειδάκη έχει ως πυρήνα την υπέρβαση, την ακατάβλητη δύναμη του ανθρώπου να ξεπεράσει τις φουρτούνες τόσο της θάλασσας όσο και τις Συμπληγάδες της ψυχής, όταν σκοντάφτουν στα παγόβουνα του μίσους και της προδοσίας.
Απόλυτη κατοχή τους στίχου, σοφή χρήση των μουσικών στοιχείων του λόγου και της εναλλαγής των συμφώνων και των φωνηέντων, άρτια γλωσσική καλλιέργεια, πλούτο της φαντασίας και εικονική ενάργεια.
“Αιθέριος άλμπατρος, του πελάγου μου ταίρι,αγκίνιαστος και άδολος της άνοιξης άνθος,ροδοδάχτυλο, αγλάισμα, πανέμορφο αστέρι,του φάρου μου τ’ ανέγγιχτο το άπλετο το φως”.
“Αφροδίτη, Ορφέας, η Αριάδνη έχουνε γιορτή,ο Βάκχος κερνά Whiskey απόψε αψέντι, μπύρα,κι όλα μοιάζουν γύρω, προ αιώνων άλλη εποχή,μια ατμόσφαιρα καθ’ όλα γύρω μυστηριακή,παίζοντας ο Ορφέας του πατέρα Απόλλωνα τη λύρα. ”
Χρύσα Νικολάκη θεολόγος, συγγραφέας, βιβλιοκριτικός (Μ.Α)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου