Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

«Justicia Artificial »

Μια ισπανο-πορτογαλική συμπαραγωγή μας τοποθετεί στο εγγύς μέλλον του 2028, όπου η κυβέρνηση της χώρας, υπό την προεδρία μιας γυναίκας, προκηρύσσει δημοψήφισμα για να εισαγάγει την τεχνητή νοημοσύνη στο Σύνταγμα ως το βασικό όργανο απονομής της δικαιοσύνης.

Θα γίνει, λοιπόν, δημοψήφισμα για την έγκριση ενός αμφιλεγόμενου συστήματος Τεχνητής Νοημοσύνης που υπόσχεται να αυτοματοποιήσει και ‘’απο-πολιτικοποιήσει’’ τη δικαιοσύνη αντικαθιστώντας τους δικαστές σε όλη τη χώρα.

Το καλύτερο στην «Justicia Artificial » έρχεται στις πρώτες της σκηνές, στην ίδια την προσέγγιση της πλοκής, όταν μια άλλη γυναίκα και δικαστής επιλέγει συνειδητά να εναντιωθεί στο σύστημα AI που έχει εφαρμοστεί στα δικαστήρια επειδή, παρά τα όσα λέγει η εταιρεία, αποφασίζει να συμμορφωθεί πιστά με τις ηθικές διατάξεις του νόμου κι όχι μόνον με το γράμμα του.

Τελειότητα, φεμινισμός και άνθηση : «το να είσαι ένας θνητός όπως όλοι οι άλλοι»(Dr. Cristina Traina).

 Τον τελευταίο μισό αιώνα περίπου, οι φεμινίστριες κάθε είδους ενδυναμώνουν τις γυναίκες να εκπληρώσουν τις δυνατότητές μας σε ίση βάση με τους άνδρες. Ιδιαίτερα οι χριστιανές φεμινίστριες ήταν πρόθυμες να δείξουν ότι οι γυναίκες είναι ικανές για περισσότερα από αυτά που αρκετοί δυτικοί κληρικοί έχουν αποκαλέσει «ειδική ιδιοφυΐα» των γυναικών.

Ωστόσο, η ενδυνάμωση αυτή μαζί με την αποφασιστικότητα, φαινόταν ότι είναι «απαίτηση για να δράσουμε και να είμαστε» απολύτως τα πάντα ταυτόχρονα — κάτι που είναι η τέλεια συνταγή για εξάντληση και, ειλικρινά, για μια εγγυημένη αποτυχία.

Έτσι, με τον τρόπο μιας γιατρού που προσπαθεί να θεραπεύσει τον εαυτό της (άλλη μια εργασία να προσθέσει στη λίστα!), έγραψα ένα μικρό βιβλίοi υποστηρίζοντας ότι οι χριστιανές φεμινίστριες πρέπει επίσης να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο γεγονός ότι τα ανθρώπινα όντα είναι πεπερασμένα, παρά τις αξιοθαύμαστες φιλοδοξίες τους και τις κάποιες φορές ιερές επίσης.

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024

Ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς και η τοξική αρρενωπότητα.

Από τις πρώτες απαγορεύσεις κυκλοφορίας που επιβλήθηκαν για την προστασία του πληθυσμού από τον Covid-19, η βία κατά των γυναικών και τα ποσοστά ‘’γυναικοκτονιών’’ αυξήθηκαν σημαντικά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον λεγόμενο «δυτικό κόσμο».

Παρά τα στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν το πρόβλημα και τον τρόπο με τον οποίο το κίνημα #MeToo είχε απήχηση στις γυναίκες ανά τον κόσμο, πολλοί...εξακολουθούν να αρνούνται ότι οι γυναίκες εξακολουθούν να υποφέρουν...

Αντίθετα, υποστηρίζουν ότι και οι άνδρες υποφέρουν, καθώς ασκούν δύσκολα χειρωνακτικά επαγγέλματα και, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, έχουν υψηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών σε σύγκριση με τις γυναίκες.

Ωστόσο, σπάνια οι άνδρες συσχετίζουν τη βία κατά των γυναικών και τα προβλήματα της ψυχικής τους υγείας με τον κοινό παρανομαστή: την υπερνεοφιλελεύθερη ιδεολογία.

Πέμπτη 15 Αυγούστου 2024

Λαμπρός Εσπερινός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Καλλιθέα(Ιάσονας Ντικούλης)

Με κατάνυξη και ιεροπρεπές δέος ψάλθηκε σήμερα, Τετάρτη 14 Αυγούστου 2024 στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος Καλλιθέας, ο Πανηγυρικός εσπερινός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και εν συνεχεία τα εγκώμια της Υπεραγίας Θεοτόκου μπροστά στον ανθοστόλιστο επιτάφιό της.

Με το πέρας του εσπερινού έλαβε χώρα η λιτάνευση του σεπτού σκηνώματος της Υπεραγίας Θεοτόκου εντός του χώρου του Ιερού Ναού, προεξάρχοντος του Θεοφιλέστατου Επίσκοπου Ευρίπου κ. Χρυσόστομου.

Να σημειωθεί ότι οι εκατοντάδες πιστοί που παρευρέθηκαν, προσκύνησαν με ευλάβεια το σώμα της Παναγίας και εν συνεχεία την εικόνα της.

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ευρίπου στο κατανυκτικό κήρυγμά του, ευχόμενος στους Ιερείς του Ναού και προς τον πιστό λαό κάθε ευλογία από τον Πανάγαθο Θεό δια πρεσβειών της Υπεραγίας Θεοτόκου, ανέφερε:

«Για άλλη μια χρονιά βρισκόμαστε ενώπιον της εορτής της κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, ενός μεγάλου εορτασμού που τον ονομάσαμε Πάσχα του Καλοκαιριού. Μιας εορτής που έχει φαινομενικά ένα παράδοξο. Εορτάζουμε και πανηγυρίζουμε τον Θάνατο του πλέον προσφιλούς μας προσώπου, της Παναγίας μας, της Μητέρας όλων των χριστιανών. Κι όμως εμείς, αντί να θρηνούμε, χαιρόμαστε! Πανηγυρίζουμε! Εορτάζουμε!» - ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Χρυσόστομος.

Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

Αναστάσιος Ράντος:Με λαμπρότητα και θρησκευτική ευλάβεια ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ στον ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΜΕ ΛΑΜΠΡΟΤΗΤΑ και  θρησκευτική ευλάβεια, εορτάστηκε, το διήμερο της Δευτέρας 5 και της Τρίτης 6 Αυγούστου 2024, η μεγάλη γιορτή της Χριστιανο-σύνης, η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού και στον εορτάζοντα ομώνυμο Ιερό Ναό της πόλης μας, εκεί όπου πάμπολλοι ήταν οι Πιστοί που προσήλθαν, αφενός μεν για να συμμετάσχουν στην Πανήγυρη, αφετέρου δε, για να προσκυνήσουν την ανθοστολισμένη Ιερή Εικόνα.

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2024

O Μεθέορτος Εσπερινός και Λιτανεία της Μεταμορφώσεως

  Με τον Μεθέορτο Εσπερινό και την Λιτανεία της Εικόνας της Μεταμορφώσεως του Κυρίου ολοκληρωθήκαν χθές, Τρίτη 6 Αυγούστου 2024 οι λατρευτικές εκδηλώσεις στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Καλλιθέας.

  Στον Μεθέορτο Εσπερινό χοροστάτησε ο Θεοφ. Επίσκοπος Ρωγών κ. Φιλόθεος ενώ στην λιτανεία έδωσε το παρών ως τελετάρχης ο  Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών πανοσ.Αρχιμ. Βαρνάβας Θεοχάρης, πλαισιούμενοι και οι δύο από τους ιερείς του Ιερού Ναού και κληρικούς άλλων όμορων Ναών και Μητροπόλεων.

  Μετά το πέρας του εσπερινού πραγματοποιήθηκε μεγαλοπρεπής Λιτάνευσις της Ιεράς Εικόνος του Μεταμορφωθέντος Κυρίου στους πέριξ του Ναού δρόμους της Καλλιθέας υπό τους ήχους της μπάντας του Δήμου Καλλιθέας προεξάρχοντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Ρωγών κ. Φιλόθεου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: εδώ & εδώ (φωτογράφιση & ρεπορτάζ: Ιάσονας Ντικούλης -Ρομφαία, Αναστάσιος Ράντος).

Τρίτη 6 Αυγούστου 2024

ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ & Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2024

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε εχθές το εσπέρας 5 Αυγούστου και σήμερα, Τρίτη 6 Αυγούστου 2024, η μεγάλη Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Κυρίου στον ομώνυμο πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό μας στην Καλλιθέα.

Στον Εσπερινό χοροστάτησε ο Θεοφ.Επίσκοπος Ανδρούσης κ. Κωνστάντιος πλαισιούμενος από τον προϊστάμενο του Ιερού Ναού π. Σισώη Σκάρκο και από ιερείς του Ι.Ναού και των όμορων ενοριών. Τον Θείο Λόγο κήρυξε ο Θεοφιλέστατος, ο οποίος αναφέρθηκε στη Δεσποτική Εορτή, μια από τις μεγαλύτερες εορτές της Χριστιανοσύνης, την Μεταμόρφωση του Σωτήρος. 
 
Ανήμερα το πρωί, στην Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Θεοφ. Επίσκοπος Ευρίπου κ. Χρυσόστομος, όπου και κήρυξε τον Θείο λόγο κάνοντας εκτενή αναφορά στην εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, πλαισιούμενος από τον προϊστάμενο του Ιερού Ναού π. Σισώη Σκάρκο και από ιερείς του Ι.Ναού και των όμορων ενοριών αλλά και άλλων Μητροπόλεων. 
   Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας και σύμφωνα με το εκκλησιαστικό έθος ο Θεοφιλέστατος ευλόγησε τα σταφύλια, ευχόμενος το φως της Μεταμορφώσεως και η δόξα του Κυρίου μας να φωτίζουν τις ψυχές όλων μας και να ευλογούν την πατρίδα μας.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ : Εσπερινός & Θ. Λειτουργία ( πηγή: Ρομφαία, Ιάσονας Ντικούλης).

Ιερός Ναός Μεταμορφώσεως Σωτήρος Καλλιθέας - Αρχιερατική Πανηγυρική Θεία Λειτουργία 6-8-2024.

Ιερός Ναός Μεταμορφώσεως Σωτήρος Καλλιθέας - Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός 5-8-2024

Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

Όψεις της Sobornost: Αγάπη και δύναμη.[Собором и черта поборем ?]

Aleksey Stepanovich Khomyakov
  Η ιδέα της σομπόρνοστ (universalité, καθολικότητα, συνοδικότητα) αναδύθηκε στη Σλαβική εκκλησιολογία το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Αρκετές δεκαετίες πέρασαν μέχρι να εδραιωθεί ως όρος στην ορθόδοξη εκκλησιολογία.

Στα μέσα του 20ου αιώνα διείσδυσε και στην ρωμαιοκαθολική σκέψη όπως φανερώνεται και από το συνοδικό σύνταγμα περί της Εκκλησίας της Β΄ Βατικανής Συνόδου Lumen Gentium.
   Ταυτόχρονα, η έννοια της σομπόρνοστ (καθολικότητας, συνοδικότητας) γνώρισε μια «αναγέννηση» σε ένα πεδίο παράλληλο με τη θεολογία, διαδραμάτισε αξιοσημείωτο ρόλο στη γνωστική φιλοσοφία, τη γλώσσα και την πολιτική, καθώς και στην κοινωνική θεωρία και τους προβληματισμούς για την τέχνη, το θέατρο και τον κινηματογράφο, επιπλέον συνδέθηκε με τον δεξιό φασιστικό λόγο, κι άλλες ναζιστικές στρατηγικές όπως η «ανατομοπολιτική του σώματος» και η «βιοπολιτική πληθυσμών».

Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

Εσείς από ποια ψυχική διαταραχή «πάσχετε»;

Τα διαγνωστικά εργαλεία ICD και DSM υπόκεινται σε διαρκείς αναθεωρήσεις, επιβεβλημένες, όπως υποτίθεται, από τις επιστημονικές εξελίξεις. 

Πέραν όμως αυτής της προφανούς εξήγησης, θα μπορούσε ο ειδικός, ψυχίατρος ή ψυχολόγος, να διερωτηθεί εύλογα:

  1. Που αποσκοπεί αυτός ο πολλαπλασιασμός των ψυχικών διαταραχών;

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024

’Wicked Little Letters’’, Σύντομες ανήθικες Επιστολές.

 "Η Υπόθεση των λιβέλων του Littlehampton" ή «Καλύτερα να είσαι βωμολόχος παρά απατεώνας»!

  Μια πικάντικη Κωμωδία στα χνάρια της σατιρικής φλεγματικής βρετανικής παράδοσης φέρνοντας επί της οθόνης ένα σκάνδαλο ανώνυμα απ-εσταλμένων επιστολών της δεκαετίας του 1920 στη ζωή μιας αγγλικής παραθαλάσσιας πόλης που στοχοποιείται από τα ΜΜΕ λόγω μια σειράς από άσεμνες επιστολές γεμάτες από ξεκαρδιστικές βωμολοχίες που διερευνώνται στην πλοκή από μια ομάδα γυναικών της περιοχής...σε μια σταυροφορία για να ανακαλύψουν τον αληθινό ένοχο.

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024

Τρικούβερτο γλέντι!!! (1-7-2024, Επιμέλεια, φωτογράφιση ρεπορτάζ: Αναστάσιος Ράντος)

Τρικούβερτο γλέντι!!!

ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ 20241

ΜΙΑ ακόμα εντυπωσιακή μουσική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 1 Ιουλίου 2024, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Καλλιθέας.

Τρίτη 9 Ιουλίου 2024

Ρυθμός (Rhythm) 0, 1974-Marina Abramovic

Ένα παγκοσμίου φήμης ψυχολογικό πείραμα έγινε το 1974 που αποκάλυψε πολλά για την πραγματική φύση των ανθρώπων. 

Γιατί αν νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για την ανθρωπότητα, το project αυτό έδειξε ότι δεν την γνωρίζουμε.

Το 1974, η σέρβα καλλιτέχνης Μαρίνα Αμπράμοβιτς (Marina Abramovic)i τόλμησε να πραγματοποιήσει αυτό το τρομακτικό project, το Rhythm 0, για να εξετάσει πώς σκέφτονται οι άνθρωποι...

Το Rhythm 0 είναι η τελευταία performance art της ενότητας «Rhythms». Παρουσιάζεται το 1974, στη γκαλερί Morra Arte Studio, στη Νάπολη, και αποτελεί έργο ορόσημο στην καριέρα της Abramovic, µε το οποίο επί της ουσίας «συστήνεται» ως performer και γίνεται ευρύτερα γνωστή στην καλλιτεχνική κοινότητα. 

Στο Rhythm 0, κυρίαρχο υλικό παραμένει το σώμα της Abramovic. Ένα σώμα που από φορέας υποκειμενικής φύσης αποζητά να εκληφθεί ως αντικείμενο, παραμένοντας εκουσίως άεργο, εκχωρώντας ολοκληρωτικά τη δράση της performance στην δικαιοδοσία του κοινού.

Η Αμπράμοβιτς θα σταθεί ακίνητη για έξι ώρες στο Studio Morra της Νάπολης, ενώ οι άνθρωποι που ήρθαν να τη δουν, κλήθηκαν να κάνουν ό, τι θέλουν σε αυτήν χρησιμοποιώντας ένα από τα 72 αντικείμενα που είχε τοποθετήσει σε ένα τραπέζι.

Cτάθηκε στη μέση του δωματίου με μια πινακίδα που περιέχει τις εξής λέξεις: Οδηγίες. Υπάρχουν 72 αντικείμενα στο τραπέζι που μπορεί κανείς να τα χρησιμοποιήσει πάνω μου όπως επιθυμεί. Εκτέλεση. Είμαι το αντικείμενο. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αναλαμβάνω την πλήρη ευθύνη. Διάρκεια: 6 ώρες (8 μ.μ. - 2 π.μ.).

Αυτό που συνέβη τις επόμενες έξι ώρες ήταν τουλάχιστον τρομακτικό. Το project άρχισε ήρεμα. Κάποιος την έστρεψε. Κάποιος έσπρωξε τα χέρια της στον αέρα. Κάποιος άλλος την άγγιξε κάπως απαλά. Την τρίτη ώρα, όλα τα ρούχα της κόπηκαν με ξυράφι. Την τέταρτη ώρα, οι ίδιες λεπίδες άρχισαν να εξερευνούν το δέρμα της. Διάφορες μικρές σεξουαλικές επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν στο σώμα της. Ήταν τόσο, όμως, η Αμπράμοβιτς αφοσιωμένη στο πείραμα που δεν θα είχε αντισταθεί ακόμα και στον βιασμό ή τη δολοφονία της. Τα πράγματα χειροτέρευσαν τις τελευταίες δύο ώρες.

Η Αμπράμοβιτς αυτά που ανέφερε αργότερα για το τι έκαναν οι άνθρωποι σε αυτήν ήταν ακόμη πιο θλιβερά. Υπενθύμισε: «Ένιωσα ότι βιάστηκα, έκοψαν τα ρούχα μου, κόλλησαν αγκάθια τριαντάφυλλου στο στομάχι μου, στόχευσαν το όπλο στο κεφάλι μου». 

Όταν πέρασαν οι έξι ώρες, η Αμπράμοβιτς άρχισε να περπατάει ανάμεσα στους ανθρώπους. Δεν μπορούσαν να την κοιτάξουν στο πρόσωπο. Η Αμπράμοβιτς παρατήρησε ότι οι άνθρωποι δεν ήθελαν καμία αντιπαράθεση μαζί της. Δεν ήθελαν να θεωρηθούν υπόλογοι ή να κριθούν για αυτό που έκαναν. 

Φαινόταν σαν να ήθελαν να ξεχάσουν πώς τους άρεσε να την πληγώνουν.

Το πείραμα αυτό αποκαλύπτει πόσο γρήγορα ένα άτομο μπορεί να σας βλάψει κάτω από ευνοϊκές συνθήκες (όταν δεν υπάρχει φόβος για τιμωρία). Δείχνει ότι αν κάποιος προσφέρει τη "σκηνή", η πλειονότητα των «φυσιολογικών» ανθρώπων, προφανώς μπορεί να γίνουν πραγματικά βίαιοι.

Εάν οι άνθρωποι συμπεριφέρονται με ''δίκαιο τρόπο'', αυτό οφείλεται κυρίως στον φόβο της κοινωνικής καταδίκης ή της νομικής τιμωρίας Όταν απουσιάζουν αυτοί οι δύο τύποι φόβου, οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν ακόμη και τα πιο απαίσια πράγματα στη ζωή.

Εάν αυτοί οι φόβοι απουσιάζουν, οι άνθρωποι θα έδειχναν την αληθινή τους φύση και θα γίνουν διεφθαρμένοι και κακοί αντικαθιστώντας την ειλικρίνεια και την καλοσύνη από την κοινωνία...

Όταν η κοινωνία εκτιμά ένα άτομο με βάση αυτά που έχει επιτύχει στη ζωή και όχι ως ηθικό άτομο, οι άνθρωποι τείνουν να εστιάζουν την προσπάθειά τους να επιτύχουν δύναμη και πλούτο για να κερδίσουν τον ''σεβασμό'[' αυτού του τύπου της κοινωνίας και έτσι γίνονται οι διεφθαρμένοι, λ.χ. «ξέρεις ποιος είµαι εγώ, κουτσαβάκι µε φουρό» που παίρνουν κοµµάτι της εξουσίας το οποίο δεν δικαιούνται και το χρησιμοποιούν για να πουλάνε εξυπηρέτηση σε αυτούς που του το έδωσαν. . .

Μόλις επιτύχουν επαρκή πλούτο και δύναμη, μπορούν να διαχειριστούν το σύστημα απονομής δικαιοσύνης και να ξεφύγουν ακόμη και από τη ''νομική τιμωρία''.

ΠΗΓΕΣ

iβλ.Abramovic, Marina. Artists' Body: Performances 1969-1998, Charta, Milan 1998 , Biesenbach, Klaus & Abramovic, Marina. Marina Abramovic: The Artist Is Present, The Museum of Modern Art, New York 2010 , Demaria, Cristina. The performative body of Marina Abramovic. Rerelating (in) time and space, European Journal of Women's Studies, Vol. 11(3): 295–307, Sage, 2004 , Richards, Mary. Marina Abramovic, Routledge Performance practitioners, Taylor & Francis e-Library, 2009

Τρίτη 11 Ιουνίου 2024

Ευγένιος Ο' Νιλ : "Ο Παγοπώλης Έρχεται"(Eugene O'Neill, The Iceman Cometh )

 Από τα πολύ καλά θεατρικά έργα που μας άφησε ο 20ος αιώνας, αξίζει να το διαβάσει κανείς, εφόσον τού αρέσουν τα θεατρικά, βέβαια, "Ο Παγοπώλης Έρχεται" είναι ένα δράμα που εκτυλίσσεται σε ένα λαϊκό ξενοδοχείο στην Αμερική τού 1912.

Υπάρχουν πολιτικές αναφορές, κάπως ήπιες, στην σύγχρονη αντίληψη, αλλά καλά τοποθετημένες. 

Πάντως ο Ο’ Νιλ ήταν πολύ επιφυλακτικός για την αποδοχή τού έργου όταν το έκδωσε το 1940 διότι, βέβαια, η συντηρητική και μονοκόμματη Αμερική δεν αντέχει και πολλά-πολλά.

Οι ήρωες είν’ όλοι άνθρωποι ξεγραμμένοι που περνούν τις αδιάφορες μέρες τους στο μπαρ τού ξενοδοχείου, βυθισμένοι σε ένα τέλμα απραξίας.

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

Οδοιπορικό στη Χάρη Της!...(ΕΠΙΜΈΛΕΙΑ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ: Τάσος Ράντος)

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΑΣ

ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΡΟΒΙΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣi

Μία εκπληκτική ολοήμερη εκδρομή στην Ιερά Μονή της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου στις Ροβιές Ευβοίας που διοργανώθηκε από τον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Καλλιθέας, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι τυχεροί και τυχερές δήλωσαν συμμετοχή.

Με προεξάρχοντα των εκδρομέων τον Προϊστάμενο του Ιερού Ναού, Αρχιμανδρίτη π. Σισώη Σκάρκο και βοηθό του τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Αθανάσιο Ηλιόπουλο, τα δύο πούλμαν με τους πάνω από 80 συμμετάσχοντες και συμμετάσχουσες στην εκδρομή, ξεκίνησε το πρωί του ηλιόλουστου Σαββάτου 1 Ιουνίου 2024, το ταξίδι με προορισμό την Ιερά Μονή

Με γέλιαχαρές και παιχνίδια κουίζ, όπου οι τυχεροί και οι τυχεροί που έδωσαν τις σωστές απαντήσεις, κέρδισαν πλούσια δώρα, η μέσω της εθνικής οδού άνετη διαδρομή προς την Χαλκίδα καλύφθηκε πολύ γρήγορα και τη θέση της πήραν οι (πάμπολλες) στροφές στα καταπράσινα βουνά της Ευβοίας.

Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

καλών έργων προΐστασθαι οι πεπιστευκότες τω Θεώ ∙ ταύτα εστι τα καλά και ωφέλισμα τοις ανθρώποις (Τιτ. 3, 8).

    Στις 16 Μαΐου 1988 εκοιμήθη ο π. Γεώργιος Πυρουνάκης, που με τους αγώνες του υπέρ της ελευθερίας συμπεριλαμβάνεται στους πνευματικούς ταγούς που διέσωσαν την τιμή του σύγχρονου κόσμου της Ελλαδικής Εκκλησίας, όντας πατέρας των λογοτεχνών και των καλλιτεχνών, κοινωνικός εργάτης και συνοδοιπόρος των νέων στους αγώνες τους.

   Αυτά που ξεκινούν από τη γη, είναι αγώνας για την εφαρμογή τους στη γη, για να ολοκληρωθούν εν ουρανοίς.

   Ο π. Γεώργιος θύμιζε έναν άλλον μεγάλο, τον Μάνο Χατζιδάκι που έλεγε «Κορίτσια κι αγόρια με γυαλιά, έτσι καθώς κοιτάτε με απορία κι αγανάκτηση για ό,τι συμβαίνει γύρω σας, είμαι μαζί σας. Και σας αγαπώ»… 

Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

''Ζώνη Ενδιαφέροντος'' (interessengebiet) ή αλλιώς ζώντας δίπλα στην ''σωστή πλευρά της ιστορίας''!

Η ''Ζώνη Ενδιαφέροντος'' (interessengebiet) ίσως είναι μια από τις πιο ανησυχητικές επισκοπήσεις του Ολοκαυτώματος που έχουν τεθεί ποτέ στην μεγάλη οθόνη.

Η κοινοτοπία του κακού είναι αυτό που το κάνει τόσο επικίνδυνο, γιατί «απογυμνώνει» αυτή την στερεότυπη αντίληψη που λέμε, ότι οι Ναζί ήταν τόσο απάνθρωπα σκληροί που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς υπήρχαν.

Ο σκηνοθέτης Τζόναθαν J. Glazer (γεννημένος στις 26 Μαρτίου 1965) έχει πει ότι «Η Ζώνη Ενδιαφέροντος» αφορά το τώρα, όχι το παρελθόν.

Η ''Ζώνη Ενδιαφέροντος'', όπως το ''Son of Saul'' ή το ''The White Ribbon'' πριν από αυτό, βρίσκει τρόπους να συνεχίσει να λέει αυτές τις σημαντικές ιστορίες, αλλά να το κάνει με τρόπο που παρουσιάζει αυτές τις αφηγήσεις με έναν εντελώς μοναδικό τρόπο.

Κάθε πράγμα, κάθε πρόταση, κάθε χειρονομία είναι διφορούμενα.

Η ταινία μας υπενθυμίζει ότι το πιο επικίνδυνο πράγμα για τα SS είναι ότι είναι απλά άνθρωποι, όπως όλοι οι άλλοι, άνθρωποι που μεγαλώνουν με κατάθλιψη και δείχνουν  "αδιάφορη σκληρότητα", όταν φαίνεται ότι κάνοντας επιβλαβείς ενέργειες αυτές μπορεί να τους ωφελήσουν με κάποιο τρόπο, ή τουλάχιστον να μην επηρεάσουν αρνητικά τη ζωή τους.